7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dali

Externe NTFS HDD Hidden folders zien?

Ik heb sinds deze week een Macbook Pro. Het is mijn eerste, dus het is nog wat wennen. Nu wil ik een aantal gegevens van mijn gecrashte laptop recoveren op mijn MBP. Ik heb de interne HDD van mijn oude laptop in een enclosure gestoken en met mijn MBP verbonden. Ook heb ik de Paragan NTFS driver geinstalleerd.
    Nu heb ik vooral bestanden nodig die in Windows in Hidden Folders zitten, zoals Documents and Settings. Is er een mogelijkheid om die via Snow Leopard te bereiken? Want nu lijken die mappen gewoon leeg?
    Of moet ik via Boot Camp de hidden files op een “zichtbare” locatie zetten en zo overzetten?

Bijdrager
    keesvdijkh

Die zijn naar mijn weten inderdaad alleen in Windows te zien.. Of zoals Mac help zegt:

Bestanden waarvan de namen met een punt beginnen (bijvoorbeeld “.bestandsnaam”) worden in Mac OS X verborgen. Als u een schijf van een Mac echter op een Windows-computer bekijkt, kunt u deze verborgen bestanden wel zien.

U kunt deze bestanden op de Windows-computer negeren. Verwijder deze bestanden niet als u de schijf hierna nog op een Mac wilt gebruiken.

Raadpleeg de Help bij Microsoft Windows voor meer informatie over het verbergen van deze bestanden op de Windows-computer.

Bijdrager
    xionix

ik denk dat jij via bootcamp de windows installatie kunt starten en daarmee de backup kunt terugzetten.

Bijdrager
    Dali

En geen enkele mogelijkheid om dat via OSX Zelf te doen?

Bijdrager
    EclipX

Gebruik gewoon Forklift

Bijdrager
    xionix
    EclipX op 30 juni 2010

Gebruik gewoon Forklift

dat is toch een ftp programma?

Bijdrager
    EclipX
    xionix op 30 juni 2010
    EclipX op 30 juni 2010

Gebruik gewoon Forklift

dat is toch een ftp programma?

nee dat is een filemanager, en bij mij kan ik op m’n ntfs schrijven en lezen + hidden folders

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.