2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    DarthMathicus

Externe Network HD

Ben van plan zo’n ethernet/USB backup drive ding te kopen om via ons draadloos netwerk/router te backuppen vanaf m’n powerbook. (ben al die kabels beu..)
    Klinkt handig, maar geen idee hoe ik dat verder aan de praat moet krijgen eens de schijf er is

Klopt deze redenering:
    1) koppel HD aan router via ehternetkabel
    2) zoek in router het ipadres (intern) van de HD
    3) finder: Go – go to folder, waar’k dan de ip invul?

Met oog op time machine zou ik de HD al partitioneren in 2 partities (1 toekomstige time machine partitie, en een traditionele bakcupdrive voor bestanden die ik niet altijd nodig heb).
    Hoe gaat dat in zijn werk voor ehternet HD’s?
    als je connecteert naar die folder.. ziet hij dan beide partities?

En om m’n vraag nog iets moeilijker te maken:
    stel.. k wil die drive enkel toegankelijk maken voor mij alleen (zusje moet niet aan m’n files kunnen ;)):
    wat zijn dan de opties?
    1) paswoordje erop? zoja, hoe?
    2) kan je onze router (nen us robotics) zijn internet signaal doorsturen naar een andere draadloze router waar alleen ik opkan en waaraan dan die drive en (evt) printer hangt? Of bestaat dergelijke internet brug niet?

Alvast bedankt, k gaondertussen ook nog eens op speurtocht gaan:)

Bijdrager
    Gijs Raggers

Alles wat je wilt kan en je 123 kloppen allen. Ik heb een LaCie 250 GB in de meterkast staan, deze is via ethernet verbonden met de Airport Extreme. Prima oplossing voor wat netwerk schijfruimte. Snel gaat het niet maar ja. Met de LaCie software is ie goed te beveiligen met passwords per zg. ‘shares’. Ik heb m via een eizo/lacie ‘shop’ in rotterdam, was een maand geleden nog179 euro. Aanrader.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.