20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

Externe monitor voor Macbook

Welke externe monitor raden jullie me aan?
    Het gaat met name om het kijken van DVD’s en kabeltelevisie via Eyetv (analoge usb connector).
    Mijn oude TV is de deur uit, dus ga nu alles via de Macbook doen.

De Macbook is voorzien van een mini-dvi poort, welke monitoren hebben deze connector?

bedankt!

Bijdrager
    Jesse

mini dv kan omgezet worden naar wat je maar wilt..
    -dvi
    -vga

dus maakt in princiepe nietsoveel uit!

Bijdrager
    smandersloot

De meeste monitoren hebben DVI of VGA aansluiting, maar daar heb je adapters voor, deze heb je nodig voor een DVI monitor, die hebben ze ook voor VGA monitoren en tv’s.

Als je niet teveel geld uit wilt geven aan een leuke monitor is bijvoorbeeld de Acer AL1916WS een leuke. 19″ widescreen VGA monitor, 219 euro.

Bijdrager
    Napsju

VGA lijkt me niet echt het juiste woord, VGA staat namelijk voor een resolutie van 640 bij 480 pixels. Iets wat volgens mij niet vaak meer gebruikt wordt. Wat dachten jullie van D-SUB?

Bijdrager
    smandersloot

Kan best, maar mijn VGA monitor heb ik gewoon op 1280*1024 staan. Zal wel aan mijn VGA monitor liggen dan :wink:

Bijdrager
    Napsju
    ”smandersloot”

Kan best, maar mijn VGA monitor heb ik gewoon op 1280*1024 staan. Zal wel aan mijn VGA monitor liggen dan :wink:

Dat heb je dus geen VGA maar een SXGA monitor!

Bijdrager
    smandersloot

Hmm, ik zal er wel naast zitten. Ik heb in ieder geval een VGA ingang, dat is overigens ook wat ik bedoelde met VGA monitor. Monitor met VGA ingang.

Bijdrager
    Napsju

Een D-SUB ‘ingang’ dus, zoals jij het noemt.

P.S. Die site van je band is érg tof, media klinkt echt supergoed!

Bijdrager
    smandersloot

Hmm zit even te kijken bij specs van m’n scherm, staat idd SXGA monitor, maar bij signaalinvoer staat er “analoog (VGA)”, wat is dat D-SUB dan?

P.S. Tnx :)

Bijdrager
    Napsju

Bijdrager
    smandersloot

Yep, das mijn kabel. Die ken ik dus als VGA-kabel. Ach D-SUB, VGA.. Het werkt, al zou ik liever Cinema Display hebben :? is helaas wat te duur naar mijn idee.

Bijdrager
    Milottegirl

Ik raad een 20″ of 23″ ACD aan. Als je de maximale resolutie wilt zien die de Macbook weer kan geven, neem dan de 23″ en anders de 20″. Het zijn echt goede monitors. Ik heb er zelf nog achter een Mini gezetten met een 23″ ACD in MacMe, het Apple Cente in Leeuwarden.

Het enige nadeel is dat de monitors nogal prijzig zijn :(.

Bijdrager
    sawtooth
    ”Milottegirl”

Ik raad een 20″ of 23″ ACD aan. Als je de maximale resolutie wilt zien die de Macbook weer kan geven, neem dan de 23″ en anders de 20″. Het zijn echt goede monitors. Ik heb er zelf nog achter een Mini gezetten met een 23″ ACD in MacMe, het Apple Cente in Leeuwarden.

Het enige nadeel is dat de monitors nogal prijzig zijn :(.

het wordt zeker geen Cinema Display. Veel te duur.

Die Acer die hierboven werd genoemd komt het meest in de buurt…

Bijdrager
    Milottegirl

Oké. Dan wens ik je heel veel succes verder.

Bijdrager
    smandersloot

Mooi he die Acer :) Ik ga ‘m denk ik ook halen. 219 euro vind ik leuke prijs. Cinema Display’s zijn inderdaad veel te duur.

Bijdrager
    sawtooth
    ”Milottegirl”

Oké. Dan wens ik je heel veel succes verder.

;)

ze zijn zeker sexy hoor…heb laatst de 30″ gezien..oeh!:)

maar ja….toen mijn creditcard het prijskaartje zag, rende ze hard weg en verstopte zich in een hoekje…

Bijdrager
    sawtooth

Kun je overigens, na aansluiten extern scherm, zowel extended desktop als kloon van desktop instellen?

Inactief
    Anoniem
    ”sawtooth”

Kun je overigens, na aansluiten extern scherm, zowel extended desktop als kloon van desktop instellen?

Ja dat kan. Ik doe dat zelf ook.

Zelf heb ik een Epson EMP-TW10 breedbeeldbeamer en had voor mijn MacBook een mini-DVI naar VGA adapter gekocht. Het werkt allemaal perfect en ik heb een mooi beeld.

Bijdrager
    chocolate

Dat paneel van die acer zit ook in een fujitsu siemen w19 , die hebben dvi en dus een iets beter signaal, wss zal jij het nier merken maar ik merkte het wel toen ik er op werkte in IT pro

Bijdrager
    Cradlemini
    ”worldofrick”
    ”sawtooth”

Ja dat kan. Ik doe dat zelf ook.

Zelf heb ik een Epson EMP-TW10 breedbeeldbeamer en had voor mijn MacBook een mini-DVI naar VGA adapter gekocht. Het werkt allemaal perfect en ik heb een mooi beeld.

kan je niet ook met die macbook extended display en dan de macbook dichtklappen en toch wakker blijft? of was dat alleen met de MBP??

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.