8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Externe monitor voor HV30 ? i.v.m. DOF adpater

HOi !

Ik heb een HV30 van Canon

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/HV30/index.asp?specs=1

en ik zoek een externe monitor voor het ding… hij hoeft niet HD te zijn… geen groot ding en vooral niet te duur… heb `m eigenlijk alleen nodig voor compositie en als het gaat scherpte bepalen. Ik werk op de HV30 met een DOF adapter (Twoneil static adapter met Nikon mount) en die zet het beeld op de kop en spiegelverkeerd… de monitor kan ik (in tegenstelling tot de ingebouwde LCD want die kantelt mee..grrr :oops: :oops: ) ook op de kop zetten zodat ie weer goed staat.

Ik heb al rondgesnuffeld…. ik koop het liefst in Nederland. Weet iemand welke portable dvd spelers of multimediaplayers op de HV30 kunnen worden aangesloten > Ik hoor het graag ! Thanx :lol: :|

Bijdrager
    Anillusion

Ik ken geen specifieke, maar iedere speler/LCD met een AV ingang kun je gebruiken lijkt me. Gewoon een keertje naar een dichtstbijzijnde BCC of Mediamarkt of iets dergelijks gaan en alles goed bekijken. Sowieso een goed idee, want het beeld van sommige van die spelers is gewoon bar slecht.

Bijdrager
    postman

voor focus wordt het lastig om een betaalbare monitor te vinden. Tenminste, eentje die goedkoper is dan je camera;-)

wat ik heb gelezen is dat manhattan LCD’s aardig zijn.

zie http://www.manhattanlcd.com/SearchResults.asp?Cat=23

Bijdrager
    bep-mac

ja voor focus zal ik `m wel niet kunnen gebruiken…. daar ben ik al achter… manhattan ziet er goed uit maar is inderdaad boven het budget… ik dacht meer aan b.v. een monitor ter grootte van een TomTom of zo… ik ga eens even kijken naar een LCD met een AV input… dat moet voldoende zijn?

GR BM

bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Anillusion

Neem anders je camera mee naar de winkel, leg de situatie uit. Misschien dat je (als het rustig is) wel even mag testen Qua bekabeling zou het kunnen zijn dat het als tulip in de monitor moet of als 3 kanaals minijack. Voor minijack zou je dan nog wel een extra kabel moeten halen om van je camera naar de monitor, omdat die niet standaard bij de HV30 zit. Voor de rest is AV input voldoende.

Lid
    Pepperonie

Wij zelf gebruiken nog altijd gewoon een oude beeldbuis, voor de beste kleurenechtheid.
    Maar ik denk dat jij zoiets zoekt:
    http://www.bascom.nl/index.php?disp=product&id=93

Bijdrager
    bep-mac

jaaa dit komt in de richting… moet lekekr handzaam zijn voor op lokatie thanx!

Bijdrager
    bep-mac

ik was vandaag bij een elktronica speciaal zaak, die gaven me een jack-jack kabel mee… daarmee kan ik de AV uit van de camcorder ook aan b.v. beveiligings app. LCD of TFT gebruiken die een AV in hebben… ik heb al iets gevonden waarmee je via een bijgeleverde camera achteruitrijden kunt filmen en die LCD monitor kan ik misschien gebruiken… kom al naar zo`n € 75 euro toe!! :lol: :lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.