5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Appelflapje33

Externe monitor resolutie

Hallo iedereen! Sinds een tijdje heb ik een Macbook en ik ben er erg tevreden mee. Omdat ik het 13 inch scherm iets te klein vond om thuis op te werken heb ik gisteren een BenQ G2010WP monitor gekocht. Ik heb echter twee probleempjes ermee:

1. Als ik mijn beeldscherm aansluit in OXS werkt hij gewoon alleen krijg ik een hele kleine resolutie. Het lijkt nu net alsof ik vroeger op een scherm met 800×600 zit te werken. Als ik hem echter op de resolutie zet die bedoeld is voor mijn 20inch scherm (1680×1050) dan heb ik nog een hele zwarte rand om mijn scherm heen en is hij dus niet volledig uitgerekt. Moet ik misschien drivers installeren om dit te verhelpen? Zodat hij wel gewoon de scherpste beste resolutie pakt? Er zitten geen drivers bijgeleverd en op internet vind ik ook niets. Iemand die me kan helpen?

2. Als ik vervolgens mijn Macbook opstart in XP dan herkent hij mijn beeldscherm helemaal niet? Iemand tips hoe ik dit kan verhelpen?

Bijdrager
    1984

Welkom op OMT @Appelflapje33 in veel gevallen vind je eerder een antwoord op je vraag door de zoekfunctie te gebruiken

Externe monitor op MB geeft onscherp beeld
    Resolutie macbook is die hetzelfde als losse monitoren?

Bijdrager
    rdesign

Inderdaad, welkom bij OMT!;)
    Misschien kun je even kijken op de website van de fabrikant van je scherm?
    Misschien hebben zij iets bij de FAQ staan.:wink:

Bijdrager
    detee61

Als relatief beginnende Mac gebruiker herken ik wel dit soort strubbelingen. :)
    Ik had ooit dezelfde vraag, maar het antwoord is vrij simpel: kijk in de systeemvoorkeuren bij ‘beeldschermen’ en je kan de resoluties van beide schermen (en wallpapers e.d) helemaal apart instellen. Met een druk op het knopje detecteer beeldschermen ben je vaak al snel geholpen.

Veel plezier met je nieuwe beeldscherm.

Bijdrager
    mphoogeveen

als je niet de juiste resolutie kan vinden in het rijtje kan je ook DisplayConfigX gebruiken. ik heb dit gebruikt om het op het de juiste resolutie voor mijn LCD scherm te programmeren. is wel even proberen maar uiteindelijk had ik wel goed resultaat.

succes

Groet

Martijn

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.