4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    arashrsf

Externe mobiele Thunderbolt schijf

Hoi mensen,

ik wil graag een mobiele externe thunderbolt schijf kopen, mijn oog is uitgegaan op de LaCie Rugged met thunderbolt en usb 3.0
    Alleen twijfel ik nog tussen de SSD versie en gewonde disk versie
    Nou ben ik dus benieuwd hoe groot het verschil in praktijk in snelheid van data transfer en het laden van data is tussen de SSD en de disk versie. Want er zit natuurlijk een prijsverschil en opslaggrootte verschil in, en wil dus weten welke meer waard voor geld is.
    Heeft iemand ervaringen hiermee?

En eventuele alternatieve merken / betere modellen dan de LaCie Rugged

Bijdrager
    jjmac1975

Dit hangt in eerste instantie af van de wensen die jij hebt m.b.t. de externe schijf…
    Wat is belangrijker? Snelheid, opslagruimte, transportabel, USB3 compatibel, enkele Thunderbolt aansluiting of dubbele, prijs, etc….
    Door deze vragen voor jezelf te beantwoorden kun je al een vrij goede selectie maken.

M.b.t. de snelheid kun je je eigen interne hd eens testen met bijvoorbeeld Blackmagic Disk Speed Test om zo een idee te hebben hoe je de door Lacie (onder tabje kenmerken) aangegeven snelheden kunt plaatsen.

Bijdrager
    TheBigZ

Thunderboltschijven zijn nog steeds duur ten opzichte van USB 3.0 schijven.

Een enigszins betaalbare (€469) schijf is de WD 6TB (Thunderbolt) (0,078€/GB).

Die Rugged schijven van LaCie zijn minstens twee keer zo duur (in €/GB) als de WD.

Vergelijk dit met (€174) de WD 4TB (USB 3.0) (0,044€/GB). Een USB 3.0 kost dus ongeveer de helft van een Thunderboltschijf.

Bijdrager
    jeroengroter

Houd er rekening mee dat een schijf met een Thunderbolt aansluiting alleen Thunderbolt snelheden geeft als dat een SSD is… Een gewone “draaiende” schijf haalt dezelfde snelheid als USB3…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.