4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Externe mediaplayer ruziet met harde schijf

Hallo,

ik heb maandag bij de iBood Hunt een mediaplayer gekocht, de Mede8er MED400X. Ik wil deze combineren met mijn externe harde schijf, een Western Digital van 1 TB. Helaas kan ik geen geschikte formattering toepassen via mijn Mac; de enige die werkt is FAT, maar daar worden mijn bestanden van 8,5 GB ook niet vrolijk van. Kortom, hoe kan ik dit het beste doen? Ik zoek een bestandssysteem dat zowel op de mediaplayer werkt als op mijn Mac, en dat mij toestaat om bestanden groter dan 4 GB (zelfs 8GB) erop te zetten. ExFAT en HFS+ werken iig niet op dat ding. Heb al op de site van Mede8er gekeken, en er is ook geen firmware beschikbaar waarmee ik ExFAT wel kan gebruiken.

Wie weet er een oplossing; een bestandssysteem of een zijweggetje?

(Heb ook de beschikking om via een Windows-PC te formatteren, maar ik wil wel kunnen schrijven via mijn Mac in de toekomst.)

Bijdrager
    MichMich

NTFS gebruiken (formatteren via Windows) en MacFuse op je Mac installeren.

Bijdrager
    stijnhoofd

Bedankt, het heeft even geduurd maar MacFUSE werkt perfect!

Bijdrager
    Emvdvee

Om maar niet een nieuw topic te starten:) plof ik mijn vraag maar in deze aangezien het een soortgelijke vraag betreft:
    Ik heb onlangs mijn eerste Imac gekocht. Prachtig apparaat trouwens!
    Ik heb een mede8er med400x. Hier heb ik een externe harde schijf aan gekoppeld en mijn gedownloade films zet ik hier op. Ivm mijn nieuwe Imac heb ik de externe harde schijf opnieuw geformatteerd voor OSX, zodat ik de films van mijn mac nu naar de harde schijf kan verplaatsen.
    Helaas herkent mijn mede8er de harde schijf nu niet meer en kan ik vooralsnog niet de films bekijken.

Wie kan mij de oplossing bieden?

p.s.
    Voor de hulpvaardige reageerder: mijn kennis is aardig beperkt dus gaarne in Jip en Janneke taal het antwoord omschrijven….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.