12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    loentje

externe lacie hard drive firewire 250gb instaleren???

ik heb hem zojuist binnen gekregen,en er zit wel een cd bij voor geloof ik de instalatie,maar ik word er niet echt wijs uit.(mijn engels is niet zo goed)
    instaleert mijn imac hem zelf niet als ik hem aansluit?
    heb ook geprobeerd een bestand van 7gb ernaartoe weg te schrijven,maar halverwege stopt ie ermee.wat kan ik het beste doen?heb al via de zoekfuncte gekeken,maar kan niet echt wat vinden.
    alvast bedankt!

Bijdrager
    1984

op de Cd vind je back-up software ( http://www.lacie.com/nl/more/?id=10041)

Bijdrager
    madcat

Dit is waarschijnlijk omdat je het als FAT32 hebt geformateerd.

doe maar het volgende:
    spotlight -> en type -> disk utility (of hoe dat in de NL versie ook heet)

als het goed is staat er nu een extra drive onder je normale.
    partitioneer deze als HFS extended en klaar isloentje

Bijdrager
    loentje

de back-up software geeft aan na de instalatie dat ik de lacie backup niet op dit volume kan instaleren.alleen waarop mac-osx uitgevoerd kan worden!!!??

en dat met spotlight werk niet echt,heb het ingetypt,maar hij vind niks van disk utility.

Bijdrager
    pinkie

Ik heb gisteren zo’n zelfde schijf via firewire aangesloten. Hij was al als HFS+ geformatteerd en ik heb verder niets hoeven te installeren. Dus controleer met het schijfhulpprogramma of de LaCie HFS+ is. Zo niet, formatter de schijf en dan ben je klaar.

Succes

Bijdrager
    Freek.

Meegeleverde software wegmikken (tenzij het bv backupsoftware is dat je later wil gebruiken), ding aansluiten, via Schijfhulpprogramma (of Diskutility) HSF+ formateren en draaien met dat ding.
    Schijhulpprogramma is ook te vinden via Menubalk -> Ga -> Hulpprogramma’s

Bijdrager
    loentje

het is me gelukt:D ,bedankt allemaal!!

Bijdrager
    1984
    ”loentje”

de back-up software geeft aan na de instalatie dat ik de lacie backup niet op dit volume kan instaleren.alleen waarop mac-osx uitgevoerd kan worden!!!??.

Vreemd, hij zou toch ook een Back-up moeten kunnen maken op FAT32…(met 1 klik.)
    Het voordeel daarvan is dat je jouw schijf ook aan een windows machine kunt hangen…….

Bijdrager
    sandman4sure

Maar waarschijnlijk niet een bestand van 7 gb.
    Zat er geen max aan van 4 gb per bestand op fat32?

Bijdrager
    absoluut

@sandman: dat klopt!

Bijdrager
    1984

Nou, dat heb ik dus even geprobeerd, een back-up van 30 Gb op FAT 32, gaat prima.:kleenex:
    Maar HFS+ is wel beter voor MacOs… :satisfied:

Bijdrager
    Joffry

Nog een interessant artikel m.b.t. externe harde schijven voor Intel gebruikers, die b.v. ook Bootcamp gebruiken.

http://www.shirt-pocket.com/blog/

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.