15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Geblokkeerd
    NI3LS

Externe HDD. Welke?

Ik moet helaas mijn Western Digital vervangen voor een nieuwe.

Ik twijfel tussen de Lacie Rikiki 640GB, de Lacie Starck 500GB of de Western Digital 500GB.

Echter geen idee of Western Digital wel zo’n goed merk is, of dat Lacie wellicht beter is. De Starck ziet er netjes uit voor mijn Mac, de Rikiki is lekker ruim voor het geld.

Ik heb niet meer dan 500GB nodig, dat is namelijk al ruim genoeg. Alle data (muziek, films) staan op mijn externe schijf, inclusief Time Machine (wat ik zelden gebruik).

iPhoto-bestand staat op mijn interne schijf, net als applicaties. De rest van de interne schijf is leeg. Ik wil eigenlijk alleen (vooral) muziek en daarnaast films veiligstellen.

Iemand een idee?

Starck: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11378
    Rikiki: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11501
    WD Passport: http://www.westerndigital.nl/en/products/Products.asp?DriveID=720

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb vorige week de eerste de beste externe HD van een stapel gepakt in een Saturn in Duitsland.
    1Tb voor 49 euro. Klein zwart kastje, snoertje. Meer is het niet, en meer hoeft het niet te zijn.

Het is om het even.
    De enige externe apparatuur waar ik ooit problemen mee heb gehad was met LaCie.
    Maar dat zegt weinig. Dat had elk ander merk ook kunnen gebeuren.

Bijdrager
    The JM

Maar, KW, die schijf is dan USB waarschijnlijk he? Want FW-schijven voor < €100,- ben ik nog niet tegen gekomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, sorry; USB natuurlijk ja.

Maar dat geeft topicstarter in de voorbeelden ook aan. Dat zijn allemaal USB-schijven.

Bijdrager
    The JM

Ja, de gemiddelde snelheid is hoger (vooral met Full HD films opslaan en bewerken vanaf de schijf) en FW belast de CPU niet. Iets wat ik merk zodra ik een USB-schijf aan m’n Macje hang.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, ik heb er weinig van gemerkt nadat ik ben afgestapt van Firewire.
    Ik heb uitsluitend nog USB-schijven staan. En die zijn snel zat.

En je computer moet wel heel erg sloom zijn wil hij daar last van krijgen.
    Elke moderne Mac moet met gemak meerder USB-schijven kunnen afhandelen.

Bijdrager
    1984

De TS komt met 2 USB modellen, Ik heb laatst een Freecom Hard Drive XS 1 TB gekocht. Net zoiets waarschijnlijk als KW bedoeld, nadat ik altijd FW LaCIe en WD gebruikte De WD is al terug geweest voor reperatie en de LACie maakt veel lawaai, de Freecom Hard Drive XS 1 TB is stil geen irritante verlichting en snel genoeg voor TM

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    peterwillem

Ik heb een WD 500 gb met voor geinstalleerde software, speciaal voor MAC computers.
    Alleen maar ellende er mee. Wilde hem gebruiken voor TimeMachine opslag. Maar vaak als TM opstart, met name voor de 1e backup staakt de WD. Of hij blijft eindeloos doordraaien met uiteindelijk het bericht dat het maken van een TM kopie mislukt is.

peterwillem

Bijdrager
    Lauwrence

De WD Passport schijfjes werken prima, evt. verkrijgbaar met FW interface (de Studio versie) en ook wel fijn: dockable. Je kunt er een dock voor kopen ipv te friemelen met snoertjes.

Bijdrager
    GT1988

Heb ook de Freecom XS 1TB net als 1984 echt een prima ding, even formatteren als FAT32 en daarmee alle overbodige back-up wannabe software eraf en gaan met de TimeMachine Banaan! Nog nooit problemen gehad met Freecom en verkoop ze dagelijks…

Geblokkeerd
    NI3LS

Is het inderdaad zo dat de Lacie teveel lawaai produceert?

Ik heb nu die WD en die vreet stroom, maakt lawaai en telkens wanneer ik mijn Mac ontsluimer staat er dat de schijven niet goed ontkoppeld zijn…

Bijdrager
    KarelWillem
    GT1988 op 02 november 2010

Heb ook de Freecom XS 1TB net als 1984 echt een prima ding, even formatteren als FAT32…

Als wat?:lol:
    Dat is misschien niet zo’n heel goed idee als je hem als Time Machine gaat gebruiken.

Bijdrager
    1984
    GT1988 op 02 november 2010

even formatteren als [s]FAT32[/s] en gaan met de TimeMachine! Nog nooit problemen gehad met Freecom

Indien je hem alleen op de Mac gebruikt dan zou ik voor Mac OS Uitgebreid (journaled) kiezen

Bijdrager
    GT1988

@ KW en 1984,

:thumbsup:indd my bad, gebruik hem ook voor opslag en dus gepartitioneerd en de TimeMachine partitie is indd journaled..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.