6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SL

Externe HDD probleem

Hey

Ik heb sinds gisteren een MacBook Pro. Nu heb ik een klein probleempje ondervonden met mijn externe harde schijf. Een aantal mappen (die ik het laatst heb aangemaakt in Windows – met bepaalde programma’s voor Mac en wat Photoshop bestanden en muziek) worden niet weergegeven als ik de HDD aansluit. Iemand al hetzelfde probleem gehad? Iemand een oplossing? Die bestanden overzetten naar een CD of USB is nogal onmogelijk omdat die mappen samen toch een 160GB bevatten. Een andere externe HDD heb ik hier thuis ook niet liggen…

Iemand raad?

MVG
    SL

Bijdrager
    junkiesxl

Raar probleem

Als je de harde schijf via de command line benadert is dit dan ook zo ?

(Dit die je via de terminal, en deze zit in programmas->hulpprogrammas)

En dan voer je de volgende commandos in

[code:1:a460c1ed5b]cd /Volumes[/code:1:a460c1ed5b]
    cd= Change Directory, dus nu verander je van directory naar de /Volumes directory (hier staan alle harde schijven in)
    [code:1:a460c1ed5b]ls[/code:1:a460c1ed5b]
    ls=list, hiermee laat je de inoud van de folder zien
    [code:1:a460c1ed5b]cd deExterneHDNaam[/code:1:a460c1ed5b]
    De externe HD benaderen
    [code:1:a460c1ed5b]ls -a[/code:1:a460c1ed5b]
    List met -a zorgt ervoor dat ie ook onzichtbare files laat zien.

Zit ier er nu wel tussen ?

Bijdrager
    FilX

Zijn het echt maar een aantal mappen die je niet ziet of zie je helemaal geen bestanden op de schijf ? Zijn het misschien verborgen mappen ? In dat geval even onder Windows kijken wat de mappen voor instructies hebben (verborgen, alleen lezen etc). Kan je volgens mij vinden onder ‘eigenschappen’ als je rechtsklikt op de mappen (in Windows dan natuurlijk).

Hoe heb je die disk geformateerd ?

Bijdrager
    zemmik44

is het misschien NTFS formaat??

Moderator
    Poezenbeest
    ”zemmik44″

Wat er met deze vraag bedoeld wordt is dat OSX nogal moeite heeft met het schrijven naar dit formaat. Schijben (zoals bijv. iPods) die op zowel een Mac als een PC gebruikt worden om naar te schrijven, dienen in FAT16 of FAT32 geformatteerd te zijn.

OSX zou overigens wel gewoon NTFS-volumes moeten kunnen lezen, dus daar zou het niet aan moeten liggen dat de mappen niet zichtbaar zijn. Probeer lange map-namen en namen met leestekens zoveel mogelijk te vermeiden, de apostrof (‘ en “) zijn erg berucht. Gebruik op gedeelde volumes het liefst alleen maar map- en bestandsnamen korter dan 32 tekens en met 0-9 en a-z.

Moderator
    Poezenbeest
    ”zemmik44″

Wat er met deze vraag bedoeld wordt is dat OSX nogal moeite heeft met het schrijven naar dit formaat. Schijben (zoals bijv. iPods) die op zowel een Mac als een PC gebruikt worden om naar te schrijven, dienen in FAT16 of FAT32 geformatteerd te zijn.

OSX zou overigens wel gewoon NTFS-volumes moeten kunnen lezen, dus daar zou het niet aan moeten liggen dat de mappen niet zichtbaar zijn. Probeer lange map-namen en namen met leestekens zoveel mogelijk te vermeiden, de apostrof (‘ en “) zijn erg berucht. Gebruik op gedeelde volumes het liefst alleen maar map- en bestandsnamen korter dan 32 tekens en met 0-9 en a-z.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.