8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Solom

Externe HDD Partitioneren

Sinds een maandje heb ik een LaCie externe harde schijf van 1TB. Ik heb hier nu ongeveer 250GB van gevuld aan films, muziek etc. Deze hardeschijf is FAT32 aangezien mijn broer ‘m ook gebruikt en hij een windows laptop heeft. Toch zou ik graag time machine willen gebruiken.

Nou is mijn vraag: Als ik een deel van de harde schijf partitioneer met het “Schijfhulpprogramma” zodat deze wel te gebruiken is i.c.m. met time machine, raak ik dan de gegevens die ik er nu op heb staan kwijt?

Daarnaast zou ik wel willen weten hoeveel vrije ruimte aan te raden is om te partitioneren voor time machine als je macbook een 160 GB HDD heeft.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

Als je nog een paar tientjes over hebt, zou ik je eigenlijk willen adviseren om een aparte 500GB schijf aan te schaffen die je alleen voor Time Machine gebruik inzet, en niet teveel te modderen met deze backup schijf.

Maar een directer antwoord op je vraag: ik zou minimaal de dubbele capaciteit reserveren voor TM backups.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Zou ook aparte schijf kopen, ik heb 150GB van 1TB genomen voor Time Machine, ik kan nu tot begin Juni terug kwa bestanden, vind ik meer dan genoeg:)

Bijdrager
    Solom

Bedankt voor de snelle reacties,
    Ik denk dat ik er dan maar een externe harddisk bij ga kope puur en alleen voor de backups
    Mijn oog is gevallen op de volgende harddisk die leverbaar is in verschillende formaten

Western Digital My Passport Essential – 320 GB – Wit (2,5 Inch)
    Western Digital My Passport Essential – 250 GB – Wit (2.5 Inch)
    Western Digital My Passport Essential – 160 GB – Wit (2.5 Inch)

Ik heb dus een harddisk van 160 GB (op de desktop staat 148,73) waarvan ik er op het moment 109,21 gebruik.
    Ik ben van plan om 1 of 2 keer per week time machine bij te werken. Ik heb niet al te veel geld te besteden dus zou de 160 GB versie in dit geval al genoeg zijn of is het aan te raden om toch echt wat meer te doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

In plaats van de Western Digital My Passport Essential kun je beter de Western Digital My Passport Studio kopen. Dan heb je een externe schijf met Firewire en USB (ipv alleen USB). Lezen/schrijven naar zo’n disk is aanzienlijk sneller. Kost wel iets meer maar heb je echt profijt van.

(bron)

Bijdrager
    DarkRaverNL

En je kan niet kiezen wanneer wel/niet time machine actief is, tenzij je hem handmatig elke keer aan en uit zet, maar anders maakt hij gewoon heel de dag door backups

Bijdrager
    Pretorian

maar als je die schijf er maar 1 a 2 keer per week aanhangt dan gaat dat toch wel goed? of kiest time machine zomaar een andere locatie voor de backup dan??

Bijdrager
    Zenn
    ”Solom”

Daarnaast zou ik wel willen weten hoeveel vrije ruimte aan te raden is om te partitioneren voor time machine als je macbook een 160 GB HDD heeft.

De ‘regel’ is normaal gezien minstens 1,5 X je HDD waarvan je backups wil maken.
    Meer is altijd beter, dan behoud je de oudste backups langer, wat in mijn geval handig is en ik denk in dat van meerdere personen :D .

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.