12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Externe HDD partities verwijderen (High Sierra)

Ik heb een externe LaCie HDD van 1TB in twee partities voor TimeMachine. Beide partities heb ik gewist en ik wil gewoon weer 1 partitie hebben. Nog 1 backup maken van mijn iMac alvorens ik de MB Pro 16 ontvang. Echter blijft de knop ‘partities’ grijs.

Schijfhulpprogramma

Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    OMT-fan

Volgens mij moet je MacBook Air selecteren en dan moet partitioneer wel klikbaar zijn

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>OMT-fan op 23 november 2019 om 16:36</p>
    Volgens mij moet je MacBook Air selecteren en dan moet partitie wel klikbaar zijn

Ik heb beide partities aangeklikt, maar de knop wordt niet actief.

Bijdrager
    OMT-fan

De externe schijf beveiligd met bepaalde bevoegdheden?

Ik heb dezelfde opstelling en hier werkt alles perfect (Mojave)

Bijdrager
    bjorngra

Nee, niks beveiligd. Ik zie op deze afbeelding de HD naam/merk en als uitklap de partities. Dat is bij mij niet. Daarom werkt het niet.

Bijdrager
    bjorngra

https://discussions.apple.com/thread/7338380

Kan ik dit Terminal commando uitvoeren? Lijkt een oplossing te zijn. Maar ik wil niet mijn interne HD formatteren.

Bijdrager
    TheBigZ

Probeer dit eens: klik op weergave links bovenin:

How to Show All Drive Devices in Disk Utility for MacOS

En dan je gehele schijf wissen.

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>TheBigZ op 23 november 2019 om 18:23</p>
    Probeer dit eens: klik op weergave links bovenin:

How to Show All Drive Devices in Disk Utility for MacOS

<iframe class=”wp-embedded-content” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” title=”“How to Show All Drive Devices in Disk Utility for MacOS” — OS X Daily” src=”http://osxdaily.com/2019/08/16/show-all-devices-disk-utility-mac/embed/#?secret=klopZyKEFD&#8221; width=”600″ height=”338″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no” sandbox=”allow-scripts” data-secret=”klopZyKEFD”></iframe>

En dan je gehele schijf wissen.

Dat is volgens mij de oplossing!

Structuur: Mac OS Uitgebreid (journaled)
    Welke Indeling kiezen? MBR, GUID of Apple

Bijdrager
    TheBigZ

GUID (GPT)

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>TheBigZ op 23 november 2019 om 22:32</p>
    GUID (GPT)

Bedankt TheBigZ.

Oplossing is dus:

‘Toon alle apparaten selecteren’. Je ziet dan de HD naam en op dat niveau kun je wel ‘Partioneer’ selecteren.

Bijdrager
    TheBigZ

De gedachte van Apple hierachter zal ongetwijfeld geweest zijn om standaard alleen die zaken te laten zien die je regelmatig gebruikt, en zaken die je (vrijwel) nooit nodig hebt te verbergen. Om het gebruikersvriendelijker te maken.

In 95% van de gevallen pakt dat goed uit. Maar als je toevallig net tegen de resterende 5% use-case aanloopt, is het er complexer op geworden, zoals bijvoorbeeld in dit geval.

Het standaard verbergen van de gebruikers-Library is een ander voorbeeld uit het verleden.

Moderator
    Night

Alleen Time Machine uitzetten was in jouw geval waarschijnlijk ook al voldoende geweest.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.