6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Finish

externe HD wil niet meer dan 4 gig

Ik heb een externe hd van lacie 500 gig maar bestanden groter dan 4 gig wil hij niet bewaren want dan zegt hij dat de schijf vol is.
    Wat moet ik met zo’n aparaat als je allen bestanden kan bewaren beneden de 4 gig?

Bijdrager
    huinkroese

Heb je toevallig een USB 2.0 schijf?
    Dan zul je ‘m eerst moeten formatteren naar Mac formaat in Schijfhulp > Wissen.

Dan kun je grotere bestanden gebruiken.

Bijdrager
    Finish

dat klopt usb 2.0 schijf met een windows-deling (SMB/CIFS)
    ik heb er al 65 gig opstaan en hen dan nog eens te gaan formateren dat doe jeniet zo gou.
    is er geen andere mogelijkheid?

Bijdrager
    Byron

Nope, naar alle waarschijnlijkheid is je harde schijf geformatteerd als Fat32, en die kan bestanden aan tot maximaal 4gb in grote.. Misschien kan je eens kijken naar Split & Concat (google is your friend) om te kijken of je de desbetreffende file niet in 2 stukken kan hakken van 2gb zodat het wel past..

Bijdrager
    trabant

Of de boel op DVD’s back-uppen en dat na een reformat op een Mac HSF oid -schijfindeling terugzetten.

Bijdrager
    nookie
    ”Byron”

Nope, naar alle waarschijnlijkheid is je harde schijf geformatteerd als Fat32, en die kan bestanden aan tot maximaal 4gb in grote.. Misschien kan je eens kijken naar Split & Concat (google is your friend) om te kijken of je de desbetreffende file niet in 2 stukken kan hakken van 2gb zodat het wel past..

Beetje omslachtig om dat voortaan met al de bestanden te doen die groter als 4 Gb zijn.
    Gewoon wat dvd’s inslaan, die kosten niet zo veel meer tegenwoordig.
    Waarschijnlijk staat er op je HD ook nog wel wat ruimte, dus misschien ben je er met een pakketje van 5. Koop dan meteen rewritables, kan je ze nog hergebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.