27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Externe HD: welke?

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Externe HD maar kom er niet echt uit, hebben jullie misschien suggesties?

Heb nu een iMac met 500GB die al aardig vol begint te raken, de bedoeling is om hierop via Time Machine te backuppen.

Thanks in advance! :D

Bijdrager
    victor93

op deze site: http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/harde+schijf.htm . kun je elk merk harde schijf selecteren en ook de beoordeling en reactie zien.

Bijdrager
    Frans

Neem in elk geval een met Firewire, Betrouwbaarder, sneller en geen gedoe met je voeding.

ik heb er een van Iomega. Erg goed, klein en heel stil ( zeg maar geluidsloos)

Frans

Bijdrager
    Steph

Met alle schijven van Freecom hebben we hier thuis ook hele goede ervaringen

Bijdrager
    KingAchille

LaCie only hier en nooit klachten van gehad!
    Mvg,

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    soulutions

Of gewoon in het Nederlands: http://tweakers.net/pricewatch/cat/334

Bijdrager
    rogier visser fotografie

lacie, werkt altijd direct met de mac

grotere hebben vaak 2 schijven en daar heeft osx wel eens moeite mee

Bijdrager
    Pieterr

Western Digital heeft ook een ruim assortiment externe harddisks die prima met de Mac samenwerken. (De Studio Editions kun je zo aansluiten zonder te hoeven formatteren.)

Bijvoorbeeld de Western Digital My Book Studio WDH1Q10000E, 1TB is een goede.

Bijdrager
    sven-

Heb hier een Western Digital My Book Studio 500 GB en een LaCie Quadra d2 500GB. Over beide ben ik erg tevreden (over de LaCie eigenlijk wat meer dan over de WD, maar de LaCie kost dan ook wat meer)

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

over de LaCie eigenlijk wat meer dan over de WD, maar de LaCie kost dan ook wat meer

Kun je dat nog wat toelichten? Is ie sneller? Maakt ie minder lawaai?

Bijdrager
    sven-

De LaCie en de WD zijn ongeveer even stil, en ze zijn ook even snel (beide FW 800), maar de LaCie zit wat steviger in elkaar, en kun je ook makkelijker aan- en uitschakelen.

Bijdrager
    Mona
    Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

en ze zijn ook even snel (beide FW 800)

Dat ze beide FW800 hebben zegt nog niet alles over de snelheid. Heb je wel eens een benchmark gedaan? Bijvoorbeeld een file van 1GB heen/terug kopieeren en kijken in disk activity welke transfer rate je haalt?

Bijdrager
    appletjesfris

Ik gebruik voor TimeMachine een My Book studio edition.
    Echt een aanrader geen klachten over te melden.

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=341415
    http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=341418

Bijdrager
    awi

in ieder geval geen USB, dat werkt in de praktijk traag, zeker in een omgeving met veel schijven en andere externe apparaten

Bijdrager
    Pieterr

Als ik nu iets zou moeten kopen, zou ik een disk met eSATA (en Firewire) nemen.

Bijdrager
    k-the-ripper
    ”Pieterr”

Dat ze beide FW800 hebben zegt nog niet alles over de snelheid. Heb je wel eens een benchmark gedaan? Bijvoorbeeld een file van 1GB heen/terug kopieeren en kijken in disk activity welke transfer rate je haalt?

FW800 is toch echt snel hoor

Kopieren .dv bestand van 5GB van extern FW800 schijf naar de interne Mac disk.

Piek van rond de 70-75MB/seconde

Moderator
    Night
    ”Pieterr”

Western Digital heeft ook een ruim assortiment externe harddisks die prima met de Mac samenwerken. (De Studio Editions kun je zo aansluiten zonder te hoeven formatteren.)

Bijvoorbeeld de Western Digital My Book Studio WDH1Q10000E, 1TB is een goede.

Die heb ik ook. Zorg er wel voor dat je de laatste firmware erop zet (kun je downloaden van de WD site), dan zijn alle kinderziekten (die ik bemerkt heb, zoals disk sleep zodat de Finder bevriest) eruit.

Bijdrager
    Pieterr
    ”k-the-ripper”

FW800 is toch echt snel hoor
    Kopieren .dv bestand van 5GB van extern FW800 schijf naar de interne Mac disk.
    Piek van rond de 70-75MB/seconde

Je hebt mijn opmerking denk ik niet helemaal goed begrepen. (Of ik was niet helder genoeg.:-) )

Ik wilde er namelijk niet mee zeggen dat FW800 niet snel zou zijn.
    Ik wilde er alleen mee zeggen dat de ene FW800 schijf niet automatisch even snel is als de andere FW800 schijf.
    Daarom was ik benieuwd of Sven- (die zowel een WD als een LaCie heeft) wel eens een testje had gedaan…

Bijdrager
    k-the-ripper

@Pieterr

Was ook niet bedoeld om te ontkrachten dat er beweerd zou worden dat FW800 niet altijd snel hoefde te zijn maar meer
    om aan te tonen dat als je een Mac hebt met een FW800 poort ben je gek als je voor een goekopere USB-2 of FW400 oplossing gaat.

Mijn opstelling zijn gewoon 2 SAMSUNG schijven (de goekoopste die ik kon vinden) in een behuizing die ik bij aMac in groningen heb gekocht. – ik sluit dus niet uit dat het allemaal nog een paar % sneller kan:)

Een eerste benchmark heb je dus binnen….
    Ik heb trouwens nog een SAMSUNG disk uit dezelfde serie aan een USB poort hangen , dan haal je met heel veel mazzel 16 tot 18MB per seconde

Bijdrager
    dspiers

Ik denk dat HD’s van de bekende merken allemaal goed zijn tegenwoordig.
    Ben er mee eens dat de connectie het meest belangrijk is.

Ik heb een LaCie, en een of twee Western Digital’s and mijn vrouw een Seagate. Allemaal met FW (400 en/of 800).
    Nog geen problemen gehad. Ik zou kijken wat je de beste prijs performance geeft.

success

Bijdrager
    McShamus

Ik heb zelf een Iomega Ultramax met 2x 500GB erin. Aangesloten op de FW800 poort van mijn iMac.

Prestaties zijn uitstekend. Produktiedata (foto opdrachten, photoshop materiaal) staat op één van de disks, Timemachine maakt backups naar de andere. Voor nu gaat dat nog, maar hoe voller de source disk wordt, hoe korter de data-retentie op de Timemachine disk. Periodiek maak ik ook nog een dump naar weer een andere disk voor externe opslag.

In jouw geval zit de source-disk al vrijwel vol. Ik zou dus zeker voor een 1TB disk gaan voor Timemachine. Tenzij van die 500GB een hoop reproduceerbare troep is als films (persoonlijke afweging), en dergelijke. Je moet dus wel een duidelijke afweging maken wat je precies backuppen wilt.

Bijdrager
    detee61

Ik heb 2 WD My Book Studio’s: 500 GB voor Timemachine / Backup en 1 TB voor muziek en films. Beide heb ik nu 3 maanden en tot nu toe geen problemen ermee. Ook erg stil (ik hoor ze niet in elk geval). Ze worden dagelijks intensief gebruikt vanwege tekort aan HD ruimte op mijn MBP.

Bij Macworld worden de 1TB versie ook geadviseerd als ‘ beste koop’.
    Suc6 met je keuze :)

Bijdrager
    Raoul Duke

Kan je die WD’s aan-en uitzetten? Ik heb nu een Lacie 320 Gb via USB 2.0 (jaar oud) die af en toe ongevraagd wakker schiet ook al heb ik hem niet nodig (vb als ik surf op Safari, waardoor alles ff blijft hangen) en toch wel wat lawaai maakt…

ik zet hem nu regelmatig uit (niet echt bevorderlijk voor een externe HD, I know) maar hij staat wel bijna vol, dus moet ik een nieuwe kopen; plus heb ik de indruk dat de Mac iets trager gaat werken als de externe gekoppeld is (wss heeft dit te make met 2.0 USB)

twijfel hard tussen Iomega (die blijkbaar ook goed zijn maar niet zo stil als de WD blijkbaar) en lacie (blijft een mooi design maar de aan- en uitknop zijn er bij de nieuwe versies niet meer)
    Ik wil gewoon een HD die de Mac niet opmerkelijk trager maakt en die bijna tot helemaal geen geluid maakt (de aan- en uitknop hoeft niet als aan bovenstaande voorwaarden voldaan zijn)

Twijfel echt; zowieso ga ik voor 750 GB (of 1TB als de prijs meevalt tov de 750 GB) en FireWire (400/800).

enige raad is welkom :)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Raoul

Kan je die WD’s aan-en uitzetten?

Uit de manual:

Auto-off
    MyBook turns off automatically when you shut down the computer. You also may follow these steps to turn off the device.

Safe Shutdown
    The Power button features Safe Shutdown, which prevents the inadvertent powering down of My Book until all data is written to the device or system. To engage Safe Shutdown, press the Power button once. You may hear the device power down before the Power LED turns off. My Book is now shut down properly and may be safely disconnected.

Bijdrager
    Raoul Duke

Thanx, ik moet eens iets beter leren kijken me dunkt :?

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.