9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    roland020

externe HD wel of niet defragmenteren?

Ik heb een back-up schijf met een vrije grote iTunes library (meer dan 1 TB) die ik ga gebruiken als back-up disk van mijn iMac (via Time Machine). Vraag: is het nou juist wel of niet verstandig om de externe schijf te defragmenteren? Of is het verwijderen van alle bestanden genoeg?

Bijdrager
    App69

Het verwijderen zou op zich voldoende moeten zijn.
    Vergeet niet je Prullenmand te ledigen.

Bijdrager
    jobz

waarom wil je defragmenteren? Je gaat ‘m toch leegmaken?
    Mijn advies: niet nodig.

Bijdrager
    roland020

Ga ‘m inderdaad leeg maken. Maar meen ooit eens te hebben opgevangen dat het beter zou zijn om te defragmenteren. Maar daar lijkt niet op aan jullie reacties te zien…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een lege schijf valt niet te defragmenteren omdat er ‘ahum’ niks op staat dat gefragmenteerd kan zijn…

Bijdrager
    roland020

Haha, dat klinkt vrij logisch… Topic closed wat mij betreft. Hoewel ik nog nooit heb gezien hoe ik dat makkelijk kan doen op OMT

Bijdrager
    jobz

Dat is een beetje hetzelfde als het defragmenteren van een lege schijf:-)

Alleen moderators met magic power kunnen het. Maar nu ook niet nodig, misschien heeft iemand later wat toe te voegen;-)

Bijdrager
    roland020

Here I stand, empty handed… voorheen kon je in de titel nog wel eens ‘opgelost’ toevoegen. Maar dat is ooit bij een update verdwenen… ik ga eens een nieuwe back-up maken….

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is helemaal niet verdwenen. Je kan toch nog gewoon je topic titel aanpassen en daarvoor Opgelost plakken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.