8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

Externe HD vraagje

Via Super-Duper heb ik een paar maanden geleden “Backup All Files” opdracht gegeven aan ‘Lacie Firewire 160GB. Dus denk ik er kan mij niets meer gebeuren bij een e.v.t. CRASH !!…of i.d.
    Van af die tijd heb ik mijn administratie via Finance keurig bijgehouden, af en toe gecontroleerd op de externe HD en het staat er net zo…
    Dan vandaag per ongeluk via archief “open recent” bij Finance, op wis menu geklikt. Weg administratie. En ook alles weg op de ext.HD Lacie.

Staan deze gegevens nog ergens verborgen op mijn iMac halve witte bol??…..
    En wat moet ik veranderen in voorkeuren of anders, om dit te voorkomen.

Groet van Gees

Bijdrager
    Lustigson

Voor zover ik weet is ‘wis menu’ alleen maar wat ’t zegt: een mogelijkheid om je ‘recent files’ te wissen uit het menu. Ik neem aan dat alles nog netjes op je gewone én back-upschijf staat.

Bijdrager
    qjb

Wis menu doet wat het zegt. Het wist het menu niet de bestanden. Dus alles moet gewoon ergens staan.

En heb je de backup opdracht eenmalig gegeven? Of heb je ingesteld dat dagelijks wordt weggeschreven naar backup?

Bijdrager
    Gees

Ik krijg weer geen reactie via mijn mail.

Hopelijk staat het ook ergens nog, MAAR WAAR??…..(zijn de bestanden gebleven)

(En heb je de backup opdracht eenmalig gegeven? Of heb je ingesteld dat dagelijks wordt weggeschreven naar backup? )

Weet ik niet meer, zegt hij nerveus :evil:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Als je de naam van een bestand weet, probeer eens File Buddy te downloaden, en het daarme te zoeken.

Bijdrager
    macbeatz

of zoek op bestanden die die dag zijn gewijzigd…

Bijdrager
    Gees

Nog steeds geen reactie van jullie antwoorden in mijn mail,vandaar mijn late reactie hierop.

@macbeatz
    : hoe doe ik dit?…

Bijdrager
    DarkRaverNL

APPLE+ALT+N voor een Nieuwe Slimme map, daar kan je dan dingen in stelllen, zoals ook Laatst bewerkt: en dan vul je daar een datum in.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.