8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ilias

Externe HD vraagje

Ik heb net een nieuwe externe HD gekocht maar deze heeft geen aan/uitknop zoals ik bij mijn LaCie gewend was.

Nu als ik deze schijf unmount en van mijn MBP ontkoppel dan gaat deze in stand-by.
    Allemaal goed en wel maar als ik thuis kom en ik koppel mijn MBP terug aan dan ontwaakt de schijf wel maar wordt deze niet gemount.
    En ben ik genoodzaat om de kabel er uit en er terug in te steken.

Heeft iemand anders ervaringen met een externe hd zonder powerknop?
    Het betreft trouwens deze hd.

Inactief
    Anoniem

Staat er niet iets in de handleiding over dit??

Bijdrager
    ilias

Over OS X wordt met geen woord gerept.. :?

Inactief
    Anoniem

Watvoor merk is het?

Bijdrager
    ilias

Fujitsu-Siemens (link staat in de startpost).
    De hd op zich is niets mis mee, werkt perfect maar ik vroeg me gewoon af of er een manier was om de HD automatisch gemount te krijgen (dus zonder de kabel eruit en er terug in te steken).
    Had dit ook al eens met de HD van een vriend die ook geen powerknop had (western digital).

Bijdrager
    chatsmit

Ik heb toevallig sinds gister hetzelfde ‘onhandigheidje’ met een LaCie zonder powerknop.

Wat ik nu doe is: Schijfhulpprogramma => selecteer de hardddisk => druk op knoppie Activeer

Het zal trouwens handig zijn als hier iets simpelers voor bestaat. Iemand nog een ander idee?

Bijdrager
    ilias

Ah, dat is al een stuk makkelijker dan da kabel eruit en er terug in.
    Bedankt.

Bijdrager
    Edwin
    ”chatsmit”

Ik heb toevallig sinds gister hetzelfde ‘onhandigheidje’ met een LaCie zonder powerknop.

Wat ik nu doe is: Schijfhulpprogramma => selecteer de hardddisk => druk op knoppie Activeer

Het zal trouwens handig zijn als hier iets simpelers voor bestaat. Iemand nog een ander idee?

Dat is handig, miste ik ook (vooral onder Windows overigens)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.