4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutjes

Externe HD voor o.a. Video_TS

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag media welke ik op mijn iMac verzamel direct kunnen afspelen op mijn LCD TV.
    Vooralsnog staat mijn imac direct naast mijn TV en is deze verbonden met een hdmi-kabel om direct films in voornamelijk Video_TS formaat af te spelen in de DVD-speler van Mac OSX waarna deze te zien zijn op mijn TV.

In de nieuwe situatie zal de iMac niet in de buurt staan van mijn tv maar wil ik toch mijn Video_TS bestanden kunnen afspelen op mijn TV. Ik zat hierbij te denken aan een externe HD c.q. mediacenter die dit formaat afspeelt en, al dan niet draadloos, met mijn imac en TV in verbinding staat. Echter zie ik veel van dit soort setjes staan maar kunnen deze vanalles afspelen behalve Video_TS folders. :?

Heeft iemand enig idee of dit ├╝berhaupt wel bestaat en zoja wat zijn jullie ervaringen daar mee?

alvast bedankt.

p.s. ik heb nu nog een Lacie Externe HD via USB.

Bijdrager
    k5052

De asus mediabox is denk ik wel een goede kandidaat. Een mediaspeler met redelijk veel codec support (waaronder .vob voor je vobbestanden in een video ts file)

tevens heeft het de nodige digitale en analoge uitgangen (hdmi/optical out) en een netwerk ingang om bijvoorbeeld de mediabox door te linken aan je thuisnetwerk zodat je nog kunt streamen vanaf een NAS/imac.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359146

Bijdrager
    Dr. Maddox

Met alleen de VOB bestanden is het nogal zoeken en mis je de menu’s van de DVD’s.. VLC Kan het volgens mij zoals het moet:

http://www.aimersoft-mac.com/articles/free-play-ts-mts-m2ts-on-mac.html

Bijdrager
    Rutjes

Die asus ziet er interessant uit. Verbinding gaat helaas enkel via een kabel en niet via WiFi. Ik hou deze zeker in de gaten want ook de prijs is zeer schappelijk 8)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.