7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pitch

externe HD, voeding via usb

op mijn iBook g4 gebruik ik een externe HD met usb2 aansluiting. deze zou eigenlijk zonder externe voeding uit moeten komen, maar zodra die gemount is, slaat die na een paar minuten af. dus dan toch maar de netvoeding erop, en het probleem is opgelost. nu heb ik dezelfde HD gisteren op het PB van een vriend van me aangesloten, zonder netvoeding, en dat werkte zonder problemen.
    Levert het PB meer stroom via de USB poort dan een iBook ? of heb ik ergens in de instellingen iets over het hoofd gezien ?

Bijdrager
    Sachin

Niet elke laptop levert voldoende stroom. Mijn externe Iomega harde schijf valt na een tijdje uit op de meeste laptops. Desktops leveren dan meestal wel voldoende stroom.

Deftige externe schijfjes die op USB stroom werken hebben 2 USB aansluitingen zodat ze stroom kunnen trekken van twee USB poorten. Mijn schijfje kan dat ook niet dus is een externe voeding de enige oplossing.

Volgens mij heeft het dus niets te maken met de instellingen van Mac OS X.

Bijdrager
    computer space

In de handleidingen van Apple staat altijd het vermogen op de poorten vermeld. Zoek die eens voor beide apparaten op.

Bijdrager
    Sachin
    ”Martiniman”

In de handleidingen van Apple staat altijd het vermogen op de poorten vermeld. Zoek die eens voor beide apparaten op.

Er is een groot verschil tussen theorie en praktijk …

Bijdrager
    bhaenraets

Je wilt het toch weten? Dan zou ik het even opzoeken, dan weet je tenminste wat. Als je het niet opzoekt, weet je niks.

Bijdrager
    pitch

@bhaenraets: dank je wel voor je vriendelijke hulp. als ik het had gevonden had ik het niet gevraagd !
    jij weet vast wel heel erg veel !

Bijdrager
    Rail
    ”larridon”

Niet elke laptop levert voldoende stroom. Mijn externe Iomega harde schijf valt na een tijdje uit op de meeste laptops. Desktops leveren dan meestal wel voldoende stroom.

Deftige externe schijfjes die op USB stroom werken hebben 2 USB aansluitingen zodat ze stroom kunnen trekken van twee USB poorten. Mijn schijfje kan dat ook niet dus is een externe voeding de enige oplossing.

Volgens mij heeft het dus niets te maken met de instellingen van Mac OS X.

Bijna goed op het deftige na. Heb via eBay een usb2 kastje voor een 2,5″ hd gekocht. Het ziet er flut uit, is op z’n chinees afgewerkt, bestaat uit een printplaatje van 1 bij 3 cm, een bierblikaluminium huis en hardplastic dat al breekt als je er naar kijkt maar heeft wel twee usb kabeltjes en is werkend getest op een iMac G3, Minimac, iBook, Powerbook, IBM laptop en een Fujitsu PC. Alleen bij de iBook had ik het tweede kabeltje nodig. Koste iets van 10 euries.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.