9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Hoe kan ik "Opstartondersteuningspartities voor volume waar nodig bijwerken"?

Hallo,

Als ik mijn (nieuwe) externe harde schijf in Schijfhulpprogramma test, dan is de uitslag OK,
    behalve dat onderaan de testuitslagen staat:
    “Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.”

Hoe doe ik dit?

Hopelijk hoef ik ‘m niet opnieuw te formatteren, of terug te gaan naar de winkel (ik vertrek morgen naar het buitenland, en heb’m daarvoor nodig)

Externe HD verschijnt ook niet op de desktop [inmiddels opgelost], noch in Migratie-assistent [ook opgelost].

Alvast bedankt!

Bijdrager
    AppleStef

Is bij Findervoorkeuren ingesteld dat hij het op het bureaublad moet tonen? Misschien moet je die optie nog inschakelen.

Maar het is dan wel raar dat je het in Migratie-assistent niet ziet.

Bijdrager
    App69

Bijdrager
    alaska

Ja, dat had ik inderdaad niet aanstaan. Dank! (beetje dom van me)

Ik heb de tekst van mijn bericht aangepast.

Bijdrager
    Oppie

En nou heb je teveel aangepast waardoor dit draadje volkomen onduidelijk is geworden, want de reacties hebben niks meer met je opening-post te maken.

Bijdrager
    alaska

Sorry, je hebt gelijk. Heb die tekst weer toegevoegd.

Het enige probleem dat nu nog rest is dus dat ik niet weet hoe ik dit moet doen:
    “Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.”

Of is het een probleem dat niet heel ernstig is?

Bijdrager
    Hansi2124

Hier had nog iemand daar last van, maar er staat helaas niet bij hoe hij het heeft opgelost. Misschien kan je het de TS even vragen?

Bijdrager
    iep

Er staat “waar nodig” wat betekent dat je het moet doen waar dat ook echt nodig is. Als dat niet het geval is hoef je daar niets mee te doen. Je hebt verschillende soorten partitieschema’s waaronder GPT, APM en MBR. Voor een externe schijf waar je niet van gaat opstarten maakt het geen ene moer uit welke van de 3 je kiest, ze zullen het allemaal doen. Wil je er echter wel van opstarten dan wordt het wel belangrijk. Als je een Intel Mac hebt zul je dan GPT moeten kiezen, bij een PowerPC Mac is dat APM. MBR is er meer voor andere systemen zoals Windows, Linux, FreeBSD, etc. wanneer je die als enige op je Mac wil draaien (dus niet naast OS X en dus ook niet middels boot camp!). Lang verhaal kort: het is een melding om je eraan te herinneren dat je de juiste partitieschema moet nemen als je van de schijf wil starten. Zo niet, lekker negeren.

Bijdrager
    alaska

Dat stelt gerust… Dank!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.