12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

Externe HD ‘start’ niet meer op

Heb ik weer: mijn externe firewire HD start niet meer op!

Je hoort het draaien maar na een tel of 3 moet die met wat geratel op bureaublad te verschijnen. Maar dat ‘geratel’ doet die dus niet. Lijkt wel of hij niet ‘verder’ kan dan alleen maar de schijf aanslingeren.

Wat nu? (is mijn HD met back ups)

Bijdrager
    ThinkApple

ik heb een firewire+usb2 hd en op firewire doet hij nix en op usb2 werkt hij perfect… ook zo’n raar geval. Mss helpt dit?

Bijdrager
    bassbug

nee is alleen firewire

thx anyway

Bijdrager
    darh

heb je al geprobeerd of je em in schijfhulpprogramma wel ziet?

Bijdrager
    bassbug

Ja, maar omdat het nog niet klaar was met ‘opstarten’ ziet schijfhulpprg het niet

Bijdrager
    darh

heb je toevallig een andere mac in de buurt waar je het op kan proberen? en misschien op een andere fire wire aansluiting op je eigen mac. En ik denk dat je al een keer alles helemaal totaal hebt uitgezet, zo niet misschien dat nog even proberen. Ik hoop dat je em aan de praat krijgt!

Bijdrager
    bassbug

Hmrff…. Ik dacht ik ga wat exprimenteren: andere firwire poort. Nix.
    iSight aansluiten? nix!
    externe CD brander? nix?

Ik vrees dat mijn firewire poort naar de knoppen is of zo? :x

Bijdrager
    darh
    ”bassbug”

Hmrff…. Ik dacht ik ga wat exprimenteren: andere firwire poort. Nix.
    iSight aansluiten? nix!
    externe CD brander? nix?

Ik vrees dat mijn firewire poort naar de knoppen is of zo? :x

nja je bent iig niet je backups kwijt:|

maar wat voor mac heb je? Als het een powermac is heb je misschien mazzel dat je daar makkelijker een ander firewire kaartje in kan zetten, maar anders (als je fire wire kaart echt kapot is) heb je denk ik wel een probleem:(

Owja, en Systeemprofiel, wat zegt die over FireWire?

Bijdrager
    bassbug

Ik heb een iMac G4.

Eerder op de avond zei me vriendin al dat de computer vreemde geluiden maakte. Het leek er inderdaad op dat de interne HD aan einde van zijn latijn begon te komen. Mijn Mac staat nl. 24 uur per dag aan.

Na herstarten leek alles weer normaal. Totdat ik voor de zekeheid op mijn externe HD snel back ups maakte van mijn mappen die ik wil houden. Sindsdien is het dus raak.

Zojuist Disk Utilty mijnpermissie laten herstelllen. Zoveel herstellingen heb ik een lange tijd niet gezien. Daarna nog een keer draaien en weer zoveel herstellingen? Dat is toch raar?

iChat opgestart en kijken of iSight weer doet. Nee, iSight is door een ander prg is gebruik?

Heel raar allemaal…

Bijdrager
    bassbug

Systemprfiel zegt over Firewire gewoon dat het er is. Alleen de HD wordt niet gezien. Wel de iSight overigens

Bijdrager
    passenger

PRamm gezapt? Mag ook nog weleens helpen. (Opstarten met alt+apple+P+R ingedrukt, na twee keer opstartgeluid loslaten, is je hardware gereset)

Bijdrager
    bassbug

Het lijkt erop dat mijn INTERNE HD kapot is. Herstellen van HD met Disk Utilty gaf ontzettend veel beschadigingen (B-Tree, etc.) en 1 volume (partitie denk ik) kon niet hersteld worden.

Blijkbaar kan ik hierdoor ook mijn firewire niet meer gebruiken…

Ik heb een nieuwe HD gekocht en ik ga het morgen bij Machouse laten vervangen.

Gelukkig kan ik nog backuppen door CDs te branden. Duurt uiteraard eeuwen tov een externe HD.

Schade valt nog mee zo te zien. Kost alleen veeeeel tijd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.