6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sam.hoogland

Externe HD niet herkend

Goedenavond,

Ik weet dat er op dit onderwerp meerdere topics zijn, maar ik kom maar geen toepasselijke tegen. Vandaar dat ik een nieuw topic heb aangemaakt. Mijn excuses als hierdoor wildgroei aan topics ontstaat.

Mijn vraag is heel simpel: hoe krijg ik die schijf weer aan de praat?
    Het probleem is namelijk dat hij zowel in OS X (ik draai 10.8.3 op deze MacBook) als windows nergens zichtbaar wordt. Windows maakt het bekende usb-verbindingsgeluid maar ik kan hem nergens vinden en in OS X komt hij nergens tevoorschijn, ook niet in het schijfhulpprogramma.

Aangezien hij wel contact maakt en gaat draaien ga ik er voorlopig nog vanuit dat het hardwarematig goed zit.

U wordt alvast van harte bedankt voor uw hulp.

Bijdrager
    GrannySmith

Wat staat er op die schijf? Waar is hij voor gebruikt?

Als hij aangesloten is op een Windows machine en je gaat naar Disk Manager, zie je daar dan wel de fysieke schijf? Als er een format op staat dat Windows niet herkend zal de schijf geen schijfletter krijgen maar dan is de schijf misschien best wel goed.

Wat zegt Disk Utility in OSX?

Bijdrager
    sam.hoogland

Volgens windows werkt het apparaat correct maar hij verschijnt niet in de verkenner. Maar het normaal verwijderen van het usb-apparaat lukt niet. Ik kan ook bij de eigenschappen in windows niet formatteren.
    Wat betreft OS X Disk Utility, daar komt niets terug van de schijf.

Bijdrager
    sam.hoogland

Oow, en wat er op staat weet ik niet eens precies meer. Hij heeft dit probleem al een jaar, dus wat mij betreft gewoon helemaal schrappen en opnieuw formatteren. Wellicht staan er foto’s, muziek en video’s op, en wat documenten van de verscheidene office programma’s.

Sleutelbeheerder
    Night

Je zou eens kunnen kijken met een programma als TechTool Pro…

Bijdrager
    Maurits

Als in Disk Utility de schijf niet eens zichtbaar is, kijk ook eens in Systeem Informatie onder USB, is daar ook niets zichtbaar, vermoed ik een hardware falen. Luister eens, draait de schijf? bijzondere geluiden?
    Nieuwe schijf lijkt me het beste, je wilt geen onbetrouwbare schijven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.