7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mono1

Externe HD mount op ene Mac wel en andere niet

Ik heb een externe HD, 2TB, opgedeeld in 6 partities. Daarop maak van de diverse huis Mac’s regelmatig met SuperDuper! back-ups. Onlangs heb ik een complete bootable back-up gemaakt van een MacBook Pro. Deze back-up wil ik nu zetten op een witte MacBook. Als ik de externe HD opstart vanaf de witte MacBook en de partitie met daarop de MacBook Pro gegevens kies, dan ziet ie de partitie wel, maar start er niet volledig van op. Er verschijnt een grijs rondje met een diagonale streep erdoor. Opstarten wordt afgebroken, MacBook slaat af. Kies ik van dezelfde witte MacBook een andere partitie, dan gaat het vlekkeloos. Dan zou je zeggen dat het ligt aan die ene partitie. Maar, als ik vanaf m’n iMac die bewuste partitie opstart, dan gaat het wel goed! En alle gegevens zijn er gewoon.
    Kortom, die partitie start wel vanaf de ene Mac, maar niet vanaf een andere. Schijfbevoegdheden heb ik gecontroleerd.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    borisboef

Welke OS-versie staat er op die partitie die niet opstart vanaf de witte MacBook? Grote kans dat die niet compatible is met dat type MacBook.

Bijdrager
    Mono1

Het is een 2,4 GHz, Intel Core 2 Duo, april 2008. Ik had er juist nog Lion opgezet, dus 10.7
    Ik check even bij Mactracker of daar een uiterst systeem genoemd wordt…. Even laatste versie downloaden.

Bijdrager
    Mono1

O ja, op de MacBook Pro partitie staat Mountain Lion.

Bijdrager
    Buzz

Mountain Lion werkt alleen op computers die geschikt zijn voor een 64-bit kernel. De witte MacBook uit 2008 hoort daar (net) niet bij. Zie http://www.apple.com/osx/specs/

Bijdrager
    Mono1

Aj, ik zie het nu ook op de Apple site:
    “Je moet een van de volgende Mac-modellen hebben.
    iMac (medio 2007 of nieuwer)
    MacBook (eind 2008, aluminium, of begin 2009 of nieuwer)”

En de mijne is begin 2008………….
    Probleem opgelost, baasje teleurgesteld ;-(

Dank aan borisboef en Buzz_D

Bijdrager
    Mono1

En ook Mactracker bevestigt het:

“Maximum Os: 10.7.4”

Jammer, maar helaas……

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.