6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    thugdre

Externe HD mount niet

Sinds gisteren had ik wat last van een traag werkende externe HD. (Western Digital Mybook Pro 1/2 TB)
    Toen ik vandaag mijn MacBook opstartte bleef spotlight de HD maar indexeren.
    Ik ging naar schijfhulp programma en controleerde + herstelde de HD. Daarna probeerde ik het volume
    terug te activeren, maar dit lukt me nu niet meer.
    Bij opnieuw opstarten van schijfhulp programma zie ik de externe HD niet meer staan, ook in finder geen spoor van.
    (Bij SuperDuper en Data Rescue II ook niet (zowel via FireWire als USB2))
    Wat ik nog gedaan heb in terminal:

[code:1:3b3bc554da]df -hl[/code:1:3b3bc554da] (ik krijg enkel mijn interne HD te zien)
    [code:1:3b3bc554da]ries:~ Dries$ sudo mount -f /Volumes/Data
    mount: /Volumes/Data: unknown special file or file system.
    [/code:1:3b3bc554da]

Weet iemand nog raad?

Bijdrager
    Stove Jebs

Dit ziet er niet best uit.. qua software zou DiskWarrior nog een optie kunnen zijn maar zo te lezen is de HD ├╝berhaupt niet meer adresseerbaar..

Als het een hardware probleem is, is het ws. de voeding van/naar de HD, meestal is de HD zelf nog intact.
    Je zou ook nog kunnen proberen de HD aan een andere Mac te hangen.

Bijdrager
    sven-

Even kabels eruit trekken, opnieuw erin doen en vervolgens de HD weer aanzetten kan helpen.

Overigens, als de Mac maar blijft indexeren kun je ook gewoon handmatig in Activiteitenweergave het desbetreffende programmaatje (meestal mds) geforceerd stoppen. Vervolgens houdt het indexeren op. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat de Mac bleef indexeren zonder reden, en bovenstaande hielp toen.

Bijdrager
    thugdre

@ sven: in en uit pluggen heb ik natuurlijk al gedaan; indexeren doet ie nu niet meer, daar hij de externe hd niet meer adresseert

@Stove Jebs: ik zal DiskWarrior eens uitproberen; ik denk niet dat de voeding een probleem is, aangezien de statuslamp actief is en ik de schijf hoor (normaal) draaien, ik heb hier geen andere mac ter beschikking, wel een windows (onder vista), die herkent de externe HD, geeft dat ballonachtig ding vanonder dat ie stuurprogramma installeert, en zegt dat de hardware klaar is om te gebruiken, alleen vind ik hem daar ook niet..

Bijdrager
    MacbookTo

Blijven proberen. Zelf ook een paar keer problemen met die schijf gehad. Via de MacBook kon ik hem wel bereiken. Zoveel mogelijk veilig gesteld en toen schijf wissen gedaan. Toen herkende de Mac Pro hem ook weer. Het was wel omslachtig. Via MacBook weer naar andere externe harde schijf.
    Pas hield de interne schijf van de Mac Pro er ook mee op. Gelukkig had ik een back up van de belangrijkste gegevens. De schijf kon niet hersteld worden. Ik kon hem wel wissen en nu doet hij het weer.
    Probleem was ontstaan toen de Mac Pro vastliep.

Bijdrager
    thugdre
    ”MacbookTo”

Blijven proberen. Zelf ook een paar keer problemen met die schijf gehad. Via de MacBook kon ik hem wel bereiken. Zoveel mogelijk veilig gesteld en toen schijf wissen gedaan. Toen herkende de Mac Pro hem ook weer. Het was wel omslachtig. Via MacBook weer naar andere externe harde schijf.
    Pas hield de interne schijf van de Mac Pro er ook mee op. Gelukkig had ik een back up van de belangrijkste gegevens. De schijf kon niet hersteld worden. Ik kon hem wel wissen en nu doet hij het weer.
    Probleem was ontstaan toen de Mac Pro vastliep.

ja ik heb dat topic van jou gelezen, doch vond ik er niet echt een antwoord.. ik zal zeker nog blijven proberen op mijn eigen mac en op die van een vriend. Gelukkig staat er niet echt iets onmisbaars op, hoewel er natuurlijk maanden aan data opstaat.. Ook werk ik niet graag zonder een actieve backup..

Als alle opties een nuloperatie zijn, wil ik hem formatteren, hoewel ik niet weet hoe dat te doen als ik de schijf niet kan bereiken..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.