8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

externe HD met itunes en iphoto, altijd maar weer aanwijzen

maccers
    ik heb een airport extreme met een externe HD.
    Hierop staat mijn itunes lib (helemaal gekopieerd) en mijn iphoto lib.
    Werkt allemaal prima, maar elke keer als de apple uit is geweest , of in sluimerstand, dan krijg ik de melding ” itunes lib niet gevonden” (ook bij iphoto)

wat doe ik fout?
    dacht dat het met eenmalig alles op de goede plek zetten en één keer aanwijzen waar het staat zou moeten voldoen

wij zorgt dat ik een andere bezigheid therapie krijg
    cles

Bijdrager
    jan_pb

heb het ook, heel vervelend.
    ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Bijdrager
    TZG

Denk dat het komt omdat als je Itunes opent de externe harde schijf niet gemount is. Dan kan Itunes of Iphoto geen bibliotheek vinden en krijg je die melding.
    Probeer na het aanzetten van je mac de schijf eerst te mounten en dan pas Iphoto of Itunes te openen, zou moeten werken!

Bijdrager
    pinkie

Dat is waarschijnlijk het probleem. Je kunt ook de externe schijf in je login items plaatsen. Als de schijf gemount is, sleep hem dan in je login items venster van je accounts preference pane, dan zal de schijf automatisch mounten wanneer je inlogt en moeten je iTunes en iPhoto probleemloos hun libraries kunnen vinden.

Bijdrager
    jan_pb
    ”TZG”

Denk dat het komt omdat als je Itunes opent de externe harde schijf niet gemount is. Dan kan Itunes of Iphoto geen bibliotheek vinden en krijg je die melding.
    Probeer na het aanzetten van je mac de schijf eerst te mounten en dan pas Iphoto of Itunes te openen, zou moeten werken!

zo ver was ik ook al alleen wil ik dit zonder dat ik het zelf moet doen,
    met inloggen werkt ook niet omdat je dan nog geen verbinding is met airport.

Bijdrager
    pinkie

Hmmm, vreemd, bij mij werkt het dus wel als inlog item.

Bijdrager
    jan_pb

Hoi, nu werkt het wel. heel vreemd allemaal.

Bijdrager
    pinkie

Het kan even duren omdat inderdaad de verbinding tot stand moet komen. Maar ik ben blij dat het nu werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.