9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

Externe HD leesbaar op Windows?

Hey,

Onlangs een externe HD geckocht en de structuur is Mac OS Uitgebreid (journaled).
    Dat is zeker niet leesbaar op een pc?

Of wel?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Daar zijn speciale programma’s voor, dat ben ik al meerdere malen op het forum tegengekomen.

edit: *klik*

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik heb me hier vorige week nog eens in verdiept en dit was mijn conclusie.

Als de disk hfs, hsf+ is geformateerd kun je em op windows alleen lezen met een programma als
    macdisk.

Als je de disk in windows formateerd heeft het ook nadelen.

Een externe harddisk is als fat32 wel te gebruiken op bijde systemen.
    Nadeel is dat je dan geen bestanden groter dan 4gb kwijt kunt.

Bij ntfs is het nadeel dat ie door je mac wel te lezen niet te schrijven is.

Ik heb mijn externe harddisk als hfs+ geformateerd en macdisk op mijn winxp machine geinstalleerd.

Bijdrager
    computer space

Eigenlijk wel fijn dat hfs+. Als een dom iemand m jat, gaat ie hem gewoon formateren en ziet ie niet je kostbare data.

Bijdrager
    Petje
    ”Martiniman”

Eigenlijk wel fijn dat hfs+. Als een dom iemand m jat, gaat ie hem gewoon formateren en ziet ie niet je kostbare data.

Iemand die iets jat is zowiezo dom.

Bijdrager

nog een alternatief: MacDrive

Bijdrager
    G3Lay-Z

Het is mij wel bekend dat NTFS dus op een Mac maar deels leesbaar is. Waardoor het lijkt alsof bestanden verloren zijn gegaan. Dus ik zou toch proberen een andere oplossing te zoeken. Zoals FAT32 voor de PC. Deze is namelijk ook leesbaar door de mac. Zover ik weet ook beschrijfbaar.

Cheers!

Bijdrager
    ijsbanaan

Een nadeel van macdisk is dan wel dat je de externe HD niet zomaar aan elke windows bak kan hangen, dus het externe voordeel van mobiliteit gaat er dan een beetje af

Bijdrager
    G3Lay-Z
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.