7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Graphtuner

externe HD lacie 320gb

Hallo,

ik heb recent een externe HD Lacie 320gb gekocht.
    Is volgens info standaard op FAT32 geformatteerd.

Ik sloot deze aan op mijn windows xp pc en ben gegevens gaan backuppen. Over het netwerk kon ik met mijn G4 eveneens de HD accessen en gegevens hierop deponeren.

Nu neem ik de HD mee en sluit deze aan op mijn powerbook, maar de koppeling verschijnt niet op mijn bureaublad!
    Na veel prutsen en op aanraden van de appleshop heb ik de HD gewist op MSdos indeling.
    Gevolg : HD verschijnt nog steeds niet op bureaublad van de apples, maar eveneens niet meer bij de windows XP computer!!
    Ik wou de HD herformatteren in FAT32 op de windows computer maar als deze hem niet vind kan ik hem ook niet formatteren!
    De HD is momenteel op HFS+ gewist op apple (enkel op apple bruikbaar), zodat ik wat gegevens dringend kon wegschrijven van de powerbook.

Hoe kan ik mijn HD terug formatteren zodat hij op windows én xp is te gebruiken?? Volgens mijn informatie moest dit FAT32 zijn, maar dit geeft blijkbaar toch problemen.
    En hoe kan ik hem dan terug geformatteerd krijgen in FAT32? Of het andere formaat dat op beide bruikbaar is??

Alvast bedankt!

ps. gebruikte OS systeem is 10.2.8

Bijdrager
    foobar

gewoon op je mac formatteren naar MS-DOS bestandssysteem… zou moeten werken (bij werkt het iig altijd prima)
    (dan verdwijnen dus wel je bestanden er van af)

Bijdrager
    NCKRTS

Wat je even moet kijken is of Windows XP de schijf wel ziet bij

START > settings (instellingen) > configuration > Administrative Tools (systeembeheer) > Computermanagement (-beheer)> disk management (schijfbeheer)

Als hij daar wel tussen staat kan je hem daar ook formatteren, als FAT32.

Hou er rekening mee dat FAT32-geformatteerde schijven geen bestanden groter dan 4gb kunnen bevatten. Dit kan irritant zijn als je veel met video doet of DVD-images wil backuppen.

Succes

Bijdrager
    Graphtuner
    ”martijngrootens”

gewoon op je mac formatteren naar MS-DOS bestandssysteem… zou moeten werken (bij werkt het iig altijd prima)
    (dan verdwijnen dus wel je bestanden er van af)

heb ik dus gedaan, maar dan wel zonder succes!
    schijf werd zowel op pc als mac niet meer herkend…

is er eigenlijk iemand die kan bevestigen dat een HD op FAT32 zowel op pc als mac vlot handelbaar is?? Dit voor foto’s en films te stockeren enzo…

@nckrts : dat zal ik later even checken en iets laten weten…

alvast bedankt voor de info hoor!!

Bijdrager
    foobar

Ik heb zelf een LaCie Porsche die ik gepartitioneerd heb: 180GB backup voor mac (HFS) en 50GB voor games (FAT) die ik dan speel in windows op mijn bootcamp-partitie op mijn MBP.
    Dat gaat in ieder geval prima:)

Bijdrager
    dj_53

Ik lees zowel positieve aspecten over de Lacie (Porsche) externe harde schijven (vooral de prijs) als negatieve aspecten (wordt niet herkend, geen goede koeling etc.) Is deze schijf nu een afrader, of hebben een paar mensen gewoon pech gehad?

Bijdrager
    foobar

hij werkt prima, is relatief goedkoop, maar maakt wel geluid:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.