2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    maik87

externe HD kan niet worden hersteld

Ik heb een Seagate 1TB 3,5” SATA schijf welke goed functioneert in een universele behuizing met usb2. Als ik met schijfhulpprogramma’s zoek naar fouten dan zegt hij dat hij prima in orde is. Nu heb ik een nieuwe behuizing gekocht met een usb3 aansluiting, het rare is nu dat hij ineens gaat mopperen. Zodra ik de schijf aansluit zegt m’n mac ”OS X kan de schijf ‘extern hd’ niet herstellen. ” ik moet m’n bestanden back-upen en de schijf formatteren.

Ik kan dus wel gewoon bij m’n bestanden komen. Als ik vervolgens schijfhulpprogramma’s hem op fouten laat controleren is het ook foute boel.
    Ik heb vervolgens de behuizing(en) getest met een 2de HDD en die heeft nergens last van.

Heeft iemand een idee waarom m’n schijf het in het ene kastje prima doet en in de ander er geen zin in heeft?

Bijdrager
    SunKeeper

Als je de betreffende schijf terugzet in de goedwerkende behuizing heb je geen klacht?

In dat geval is de controller die in de behuizing zit simpelweg niet goed compatible met de harddisk en worden er daarom verkeerde meldingen getoond. Dat wil in een uitzonderlijk geval wel eens voorkomen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.