11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tomwebfreak

Externe HD disconnect telkens

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een WD Elements 2TB externe harde schrijf gekocht voor me mac, en ik heb een erg vervelend probleem. Om een bepaalde tijd(meestal bij het toevoegen van grootte bestanden), krijg ik in Mac OSX opeens de melding dat me harde schrijf onjuist losgekoppeld. Ik moet dan eerst de usb kabel loskoppelen en er opnieuw indien voordat het weer werkt. Heel erg vervelend. Zeker omdat ik juist op deze schrijf mijn iTunes collectie wilt hebben, en dat is moeilijk als je HD dan uitvalt.

Bij een controle van schrijfhulpprogramma, zegt hij dat er niks mis met de HD is…

Iemand een idee of me Externe HD kapot is, of dat dit toch een ander probleem is?

Tom

Bijdrager
    Appeltje

Ik zou meteen terug gaan als ik jou was en een nieuwe halen.
    Je wilt niet dat ie er over een half jaar ineens helemaal mee kapt en al je bestanden kwijt bent

Bijdrager
    mymac

Gefeliciteerd met die schijf, heb hem gister binnen gekregen ook! Ik ben er blij mee, hij is stil (komt niet boven m’n koelkast uit) en kan dus gewoon naast m’n iMac staan. Mijn laatste 3,5″ externe HD was al oud, ik had niet verwacht dat deze opeens zo veel stiller zou zijn. Over een maand nog maar 1 voor mijn films (Deze is voor m’n series).

Anyway, probeer eerst even een andere USB poort, misschien is er iets mis mee. Blijft het terugkeren, dan doen wat Keep zegt. Heb je hem al geformatteerd trouwens? Hij staat standaard op NTFS meen ik.

Bijdrager
    tomwebfreak

Bedankt voor jullie reacties!

Bedacht me net dat ik er natuurlijk ook een verlengkabel aan het hangen. Deze heb ik er nu uit gehaald en hij werkt nu al 10 minuten. Er is een kans dat ie zo uitvalt, maar daar lijkt het dus niet op.

Hopen blijft het zo werken, en anders toch maar terugsturen:(

Bijdrager
    Lauwrence

Ik denk aan USB voeding…waar sluit je hem aan? Misschien hangt er al teveel belasting aan die USB poort… (max. 500mA).

Bijdrager
    tomwebfreak

@Lauwrence: HD heeft externe voeding dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Maar probleem is nogsteeds niet meer voorgekomen, ik denk dus dat het allemaal werkt!

Bijdrager
    Refos

Hoi, ik herken het probleem. Ik kon de schijf in 1e instantie benaderen en heb een groot aantal films op gezet. nu kan ik de schijf niet meer benaderen???? Erg vervelend! Op mijn Macbook komt de WD Elements 2TB externe harde schrijf helemaal niet meer in beeld en op een oude Microsoft computer komt de schijf in beeld maar kan ik de bestanden niet benaderen? Ik krijg enkel de melding dat de directory niet toegankelijk is (fout tijdens een bewerking in een pagina). Wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    Afroman

probeer eens een andere kabel. Ik heb het ook gehad dat slechts de kabel gaar was maar de harddisk prima deed.

Bijdrager
    Refos

Thanks ga ik meteen proberen!

Bijdrager
    Refos

Helaas, niet gelukt. Ik heb meerdere kabels op meerdere computers geprobeerd zonder resultaat.

Bijdrager
    Afroman

Al eens een andere stekker/adapter geprobeerd voor je harddisk?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.