13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta_T

Externe HD defect, bestanden van AppleTV halen?

Mijn Western Digital Harddisk (My Book, 1TB) heeft volgens mij de geest gegeven. Hij will niet meer mounten, wat ik ook probeer. Hij ratelt wel tijdens opstarten, maar ik kan hem niet benaderen. Ik heb dit op verschillende computers geprobeerd (iemand tips?).
    Nu staat mijn muziek en filmcollectie op deze schijf. Ik heb hiervan geen backup (ja ja ik weet het)
    Op mijn Apple TV staat echetr wel alles. Is er geen mogelijkheid om deze bestanden van mijn ATV af te halen?Alle hulp is welkom (ik heb ruim 22000 muziekbestanden, en tig films)

Inactief
    Anoniem

Ik had/heb dit ook met mijn WD apparaat (wel een kleinere en de Premium essential versie). Maar wat ik deed is het exHD op een windows-machine aansluiten.
    Daar pakte de exHD wel de schijf volledig. Daarna weer op OSX aangesloten, en toen deed ‘ie het weer.
    Merkwaardig, maar waar…

Bijdrager
    Delta_T

Ik kan dit vanavond proberen. Hier in huis geen windows. Ik heb het geprobeerd onder Parallels, maar dat werkte niet.
    Er moet toch een manier zijn om bestanden van een AppleTV te halen. Als ik dat kan doen, kan ik de HD gewoon vervangen.

Bijdrager
    Pieterr

Een mogelijkheid is om de hard disk uit je AppleTV te halen, en daarna de data er vanaf halen.
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar dit moet wel mogelijk zijn.

Of zet de AFP Server aan in de AppleTV, dan kun je de bestanden terug kopieeren.

Bijdrager
    Delta_T

Ik heb intussen mijn Apple TV gepatched, zodat ik hem met Fugu kan benaderen. Ik kan nu ook daadwerkelijk de bestanden kopieren. Het enige nadeel is dat de bestanden niet de naam hebben die ik ze eerst gegeven had en in 100 veschillende mappen staan oplopend van F00 tot F99. Nu moet ik elke mapinhoud afzonderlijk slepen, omdat Fugu blijkbaar geen mappen kan kopieren. De bestandsnamen zijn 4 hoofdletters en een mp3 of m4a extensie. Ik kan de bestanden hernoemen met A Better Finder Rename. Wel een heel gedoe allemaal, want het zijn er nogal veel. Ook de films hebben vergelijkbare namen en die zijn veel lastiger te hernoemen. Sommige nummers lukken niet. Geen idee waarom.
    Als ik er mee klaar ben, laat ik iTunes de boel weer importeren.
    Ik heb nog zitten klooien met de terminale HD, maar helaas, pindakaas. Data is kwijt. Gelukkig hebben ze hier een soepele garantieregeling.

Bijdrager
    Pieterr

Ik zou (voordat je veel tijd gaat spenderen aan het hernoemen van de bestanden) eerst proberen om ze opnieuw in iTunes te importeren. De metadata (titel, album, artiest) staan namelijk meestal opgeslagen in de bestanden (.m4a .mp3 .mov). Zorg wel dat in iTunes het vinkje aanstaat om iTunes de namen te laten beheren.

Bijdrager
    Delta_T

Inderdaad, goeie tip. Het valt me trouwens op dat sommige bestanden opgesplitst zijn en de veschillende delen verspreid staan in verschillende mappen.

Bijdrager
    Pieterr

Ja. Die rare namen zullen wel een directe dump van een of andere interne hashtable uit iTunes zijn. Op de iPod ziet het er net zo uit.
    Maar bij het importeren in iTunes komt alles (doorgaans) weer keurig op z’n pootjes terecht.:-)

Bijdrager
    Delta_T

Weird shit, dat is het. Ik ben meer van ‘de oude stempel’. Ik zie het liefst een herkenbare bestandsnaam. Het was me trouwnes inderdaad ook opgevallen dat een iPod dezelfde soort bestandsnamen maakt.
    Enig idee missien hoe je een onwillige harde schijf kan benaderen? Alsik hem aansluit start hij wel op, maar het is net alsof hij ineens stopt, en niet steeds op hetzelfde moment. Misschien moet ik hem eens een hengst geven, zodat hij over de slechte sector springt, of werkt dat niet zo.:? Ik heb hem op alle mogelijke manieren aangesloten, USB, Firewire 400 & 800 enz..

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Delta_T

Yep, maar dat biedt weinig soelaas :P
    Probleem is dat ik hem niet kan benaderen omdat hij niet mount.

Bijdrager
    Pieterr

En de “usual suspects”, heb je die al ingezet? [size=9:180a9314ef] Disk Warrior, Data Rescue II etc.[/size:180a9314ef]

Overigens geen idee of die met onwelwillende mounts overweg kunnen…

Bijdrager
    Delta_T

Ja, verschillende progjes losgelaten. Het probleem is dat als ik hem niet kan benaderen, dus die programma’s verder ook niks doen. Ik zal nog eens kijken of er een programma is dat onzichtbare schijven kan zien. Eerst even een pompoen halloween klaar maken.:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.