16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    djrc18

Externe HD behuizing met FireWire 800 aansluiting.

Beste forum leden,

Heeft iemand een idee hoe ik aan een externe Harddisk behuizing kan komen met een firewire 800 aansluiting?Het mag ook een dubbele enclosure zijn (met RAID opties)

Na lang en intensief speurwerk, heb ik het nogsteeds niet gevonden (in een betaalbare oplossing).

Weten jullie waar ik dit kan vinden? Of is FireWire vergane glorie?

Groet,

Rick

Moderator
    unSOUND

OWC Mercury Extreme ?

http://eshop.macsales.com/shop/firewire/

Is te koop bij onder andere http://www.macstuff.nl

Bijdrager
    djrc18

Bedankt voor je antwoord!

Echter vind ik 75 euro voor een enkele behuizing best aan de hoge kant..
    Is dit er dan niet goedkoper? En zijn er misschien andere manieren om toch de snelheid uit een externe Harddisk te krijgen door bevoorbeeld een e-sata / usb 3.0 expresscard?
    Of bied dat geen voordelen op usb 2.0 qua snelheid (ivm. ondersteuning vanuit apple)

Ik beschik over de 1e generatie unybody’s het 15 inch model met 2.4 Ghz

Moderator
    unSOUND
    djrc18 op 10 januari 2012

Is dit er dan niet goedkoper?

Niet veel. Raid behuizingen zijn al iets duurder, en de FireWire controller kost ook een paar tientjes meer dan een USB stekker.

En zijn er misschien andere manieren om toch de snelheid uit een externe Harddisk te krijgen door bevoorbeeld een e-sata / usb 3.0 expresscard?

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je goed zoeken, want lang niet alle eSATA schijven werken op een Mac.

Bijdrager
    djrc18

Niet veel. Raid behuizingen zijn al iets duurder, en de FireWire controller kost ook een paar tientjes meer dan een USB stekker.

Hmm, vervelend …

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je goed zoeken, want lang niet alle eSATA schijven werken op een Mac.

Knijpt mijn macbook niet de snelheid die ik uit esata kan halen? (ik lees af en toe wel eens dat apple het kaartje knijpt naar 300 MB/s en heeft iemand een idee welk merk expresscard zichzelf goed waarmaakt voor een goede prijs?

Moderator
    unSOUND

Dat snelheid knijpen zal verschillen per chipset denk ik, mijn 2007 model doet dat in ieder geval niet bij de expresscard SSD die ik er in heb zitten.

Bijdrager
    1984

Knijpt mijn macbook niet de snelheid die ik uit esata kan halen?

Kijk eens in dit topic :Advies gevraagd voor externe harddisk voor video editing

Bijdrager
    djrc18

Ik kwam die inderdaad ook tegen.
    Ik zit er nu aan te denken om over te gaan op e-sata.

Heb je ervaring met een bepaalde expresscard esata aansluiting?
    Ik heb begrepen dat niet elk merk wordt ondersteund…

Weet iemand een lowbudget optie?

Zelf zat ik te denken aan:

deze
    of
    deze
    of
    deze

Moderator
    unSOUND

Als je wilt weten of het Mac compatible is, kun je ook het beste kijken op een Mac-georienteerde site zoals bijvoorbeeld http://www.macstuff.nl

Bijdrager
    sanderploegsma

Volgens mij is hij ook wel in nederland te verkrijgen, deze behuizing. Lijkt op een Mac pro, en er zijn versies met IEEE 1394 (FireWire 400) en IEEE 1394b (FireWire 800). Misschien wel interessant?

Bijdrager
    jobvlak

Hey djrc18,

Als je een expresscard aansluit op je MBP, lijkt dat heel cool maar op je mMac is het een usb aansluiting. (je ziet het direct bij je systeemoverzicht) Je zal dan geen snelheidsvoordelen van eSata hebben. Je kan dan ook beter naar een FW800 zoeken of een ethernet HD. FW is in altijd iets prijziger dan usb, maar veel sneller en stabieler. Succes

Bijdrager
    djrc18

Dank voor je reactie(s) jammer dan esata dan net gaat werken… Kan dit ook nog te maken hebben met het type expresscard? Unsound zegt dat hij er een ssd in hebt zitten die het uitstekend doet, hoe kan dat dan?

Mvg

Rick

Moderator
    unSOUND

Als ik het me goed herinner was het zo dat de poort aan de binnenkant meerdere aansluitpunten heeft, voor zowel USB als PCI. Gebruikt een insteekkaart de USB stekkers krijg je dus een USB apparaat met bijbehorende snelheid, heb je een insteekkaart met PCI interface krijg je die aansluiting en snelheid. Mijn SSD zit rond de 75 a 80 Mb/s, wat dus zeker geen USB kan zijn.

Bijdrager
    1984

jammer dan esata dan niet gaat werken… Kan dit ook nog te maken hebben met het type expresscard?

Zover ik weet moet dat kunnen funtioneren

Adapter for the Apple MacBook Pro or any ExpressCard/34 slot equipped system
    http://www.thebookyard.com/product.php?products_id=1947

Bijdrager
    djrc18

Bedankt voor alle reacties!
    Nu rest mij alleen nog het wachten tot het einde van de maand.

En dan ga ik een een Esata expresscard + een esata behuizing.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.