4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Martijn Bakker

Externe HD aan Time Machine zichtbaar in Windows?

Hallo,

Mijn vriendin heeft een windows laptop die ik graag een back-up wil laten maken op een Externe HD (NTFS) die aan onze Time Machine is aangesloten. De HD is netjes aangesloten op de Time Machine, maar nu is de schijf niet zichtbaar op haar HP laptop? Hoe kan ik dit oplossen? Of is de enige oplossing de Time Machine schijf deels te formatteren naar NTFS en daar de back-up op te laten maken?

Alvast bedankt,
    Martijn

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb het zeer recent nog uitgelegd in een ander topic.

Zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/time-capsule-op-een-windows-pc/

Harddisk moet je in ”Mac OS Uitgebreid (journaled)” formatteren. Omdat je er niet via het netwerk op kan komen als die NTFS is. Bron.
    Je kunt er met Windows gewoon op komen, ook als de harddisk in Mac OS-formaat is geformatteerd. Bij een verbinding over het netwerk maakt dit namelijk niet uit.

Welke software gebruik je op de notebook om te backuppen? Of doe je het handmatig overzetten?

Let wel op dat bij opnieuw formatteren alle data verloren gaat op een schijf!!

Edit: NTFS werkt inderdaad niet. Post later aangepast.

Bijdrager
    Martijn Bakker

Ah geweldig! Ik ga de schijf formatteren en dan hoop ik dat ‘ie werkt! Super bedankt voor je snelle reactie en je duidelijke uitleg!

Bijdrager
    nicj56

FAT32, mag ook zo is die bij mij nu;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.