One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Externe hardeschijf geformatteerd voor MAC met gegevens. Terugzetten naar Window

Externe hardeschijf geformatteerd voor MAC met gegevens. Terugzetten naar Window

Profielfoto van Dil

Dil op 22 november 2017 #

Hallo,

Ik heb een klein probleempje. Wellicht dat iemand mij kan helpen. Voorheen heb ik een MAC gehad en daarom ook mijn externe hardeschijf geformatteerd. Nu inmiddels heb ik een Windows computer ( niet geheel mijn eigen keus;) ).
Nu ziet mijn computer de externe hardeschijf niet. En er staan allemaal foto s op mijn schijf die ik niet kwijt wil. Weet iemand hoe ik mijn schijf kan formatteren naar Window zonder dat mijn gegevens verloren gaat?

Ik hoor het graag.  

Profielfoto van jorikcaljouw

jorikcaljouw op 22 november 2017 #

Formatteren zorgt per definitie voor gegevensverlies. Je kunt met een programma als HFSExplorer de data lezen en ergens anders naartoe kopieren. Als je all data hebt gekopieerd kun je daarna je schijf formatteren.

Meer opties om een Mac geformatteerde schijf te lezen onder Windows:
http://www.makeuseof.com/tag/4-ways-read-mac-formatted-drive-windows/

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 22 november 2017 #

Verstandiger is het om het via een Mac te doen, lijkt me. Moet toch niet zo heel moeilijk zijn even naar iemand toe te gaan met een Mac? Koop of leen je even een andere schijf, die je FAT formatteert, en dan zet je naar die schijf de foto’s over via de Mac. Vervolgens kun je ook de ‘oude’ schijf in Windows naar HTFS formatteren.

Over backup-en hoef ik zeker niet te beginnen, want blijkbaar heb je die zeer belangrijke, waardevolle foto’s niet in een backup?

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 22 november 2017 #

GoeieDag op 22 november 2017

Over backup-en hoef ik zeker niet te beginnen, want blijkbaar heb je die zeer belangrijke, waardevolle foto’s niet in een backup?

Die externe schijf is zijn backup-schijf. De originele data staat/stond op zijn Mac.:nerd:

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 22 november 2017 #

GoeieDag op 22 november 2017

Koop of leen je even een andere schijf, die je FAT formatteert, en dan zet je naar die schijf de foto’s over via de Mac.

+1. (Of een USB stick, kan ook.)

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos op 23 november 2017 #

ExFat formateren is leesbaar door Mac en Windows.
En als er niet et veel foto’s op staan is een USB-stick het handigst.

Over dit topic

Gestart op 22 november 2017 door Dil

Laatste reactie door Dick de Roos

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?