6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rubendk

externe hardeschijf geeft niks meer weer

Hallo,

Mijn problemen zijn net weer iets anders dan iedereen hier. Ik heb een freecom HD 1Tb (Fat32) en heb hem uitgeschakeld toen hij nog gekoppeld was aan m’n iMac. Dit doe ik wel vaker want soms werkt m’n hele computer niet meer doordat m’n hd in sluimerstand blijf staan.

Nadat ik m’n uitgeschakelde HD weer aan heb gezet, was alles weg behalve een bestandje van 0kb met rare tekens erin. Ook geeft hij aan 950 TB vrij te zijn van de 950 Tb.

Ben ik nu de sjaak of kan ik dit nog oplossen via diskwarrior oid?

Graag jullie snelle reactie!

Bedankt!

Bijdrager
    Vinhelper

Omdat ie toch in FAT32 is geformatteerd, kun je hem eens aan een winddoos-bak hangen en kijken wat er gebeurt.

Geen vreemde dingen mee uitgehaald toen of ie voor de laatste keer aan je Mac hing?

Bijdrager
    KingAchille

Mocht je schijf toch kapot zijn, Data Rescue 3 heeft een uitstekende reputatie in het achterhalen van verloren gewaande gegevens.

Bijdrager
    rubendk

@ vinhelper niet echt veel raars mee gedaan. Hij staat gewoon op mn bureau. Alleen dus uitgezet toen mn computer sloom/ vast liep.

Bijdrager
    Vinhelper

Maar ik bedoel niet de fysieke harde schijf, maar of je nog iets speciaals met de bestanden erop hebt gedaan, iets toegevoegd of verwijderd bijv.

Voortaan even in Systeemvoorkeuren het vinkje weghalen bij “Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk” onder het paneel Energiestand. Dan draaien de schijven altijd en heb je geen last meer van de strandballen. ( vastlopers)

Werkt de tip van KingAchille?

Bijdrager
    rubendk

Oke doe ik meteen ff! KingAchille heb ook nog diskwarrior, is dat ook aan te raden of is Data Rescue 3 beter? Niet zo’n zin om te dokken of lang op download te w88..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.