14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    thrillseeka

Externe hardeschijf formateren

Hey mensen,
    Ik heb een 160 GB hardeschijf aangesloten op mijn intel imac, maar nu wil ik de gegevens die erop staan verwijderen maar ik krijg het er niet vanaf omdat hij eerst geformateerd moet worden..(denk ik tenminste).
    maar ik heb dus geen flauw idee hoe dit moet, kan iemand mij helpen ?
    B.v.d
    Nick

Bijdrager
    vanquish

ga even naar hulpprogramma’s in de map “programa’s” en selecteer daar “Schijfhulpprogramma”

als het programma geopend is selecteer je links je hd en dan hoef je alleen nog maar te formateren in te drukken.

ps. let p dat je de goede hd selecteerd natuurlijk

Bijdrager
    earnst jelke

Formateren van schijven doe j met het programma “schijfhulpprogramma” dat je kunt vinden in de map “hulpprogramma’s”

Bijdrager
    Mendoza

waar ik nieuwsgierig naar ben is waarom je de info er niet af krijgt . . . . dat is normaal gesproken toch 1 van de meer simpele handelingen.

Bijdrager
    thrillseeka
    ”vanquish”

ga even naar hulpprogramma’s in de map “programa’s” en selecteer daar “Schijfhulpprogramma”

als het programma geopend is selecteer je links je hd en dan hoef je alleen nog maar te formateren in te drukken.

ps. let p dat je de goede hd selecteerd natuurlijk

Thnx maar ik heb nu dit :

maar ik zie nergens ¨FORMATEREN¨..

Bijdrager
    iDog

Klik es op het tabje “Wissen”…

Bijdrager
    thrillseeka
    ”iDog”

Klik es op het tabje “Wissen”…

Kan nog niks selecteren..

Bijdrager
    Mendoza

ik denk dat het komt door de windowsstructuur?
    probeer hem eens te formateren op een windowsmachine.

Bijdrager
    thrillseeka
    ”Mendoza”

ik denk dat het komt door de windowsstructuur?

Op de doos staat dat hij ook werkt op MAC OSX..

Bijdrager
    Mendoza

dat is mooi, maar kennelijk heb je hem eerder geformateerd op een windowsmachine? of heeft OSX deze schijf al eerder probleemloos gelezen? bij mijn HD staat daar ‘Mac OSX uitgebreid’.

Moderator
    unSOUND

Het werkt niet omdat je de partitie hebt geselecteerd, en niet de schijf zelf. De partitie is NTFS, waar Mac OS X niet naar kan schrijven, en dus ook niet kan wissen. Klik maar eens op de schijf zelf, dus op “149,1 GB Seagate”, en klik dan nog eens op “wissen”, dan zul je zien dat je de schijf wel kunt formatteren naar de diverse formaten, waarbij “HFS+ journaled” de voorkeur heeft.

Bijdrager
    thrillseeka
    ”Mendoza”

dat is mooi, maar kennelijk heb je hem eerder geformateerd op een windowsmachine? of heeft OSX deze schijf al eerder probleemloos gelezen? bij mijn HD staat daar ‘Mac OSX uitgebreid’.

Ik heb hem inderdaad als eens geformateerd op een windowspc.

Bijdrager
    thrillseeka
    ”unSOUND”

Het werkt niet omdat je de partitie hebt geselecteerd, en niet de schijf zelf. De partitie is NTFS, waar Mac OS X niet naar kan schrijven, en dus ook niet kan wissen. Klik maar eens op de schijf zelf, dus op “149,1 GB Seagate”, en klik dan nog eens op “wissen”, dan zul je zien dat je de schijf wel kunt formatteren naar de diverse formaten, waarbij “HFS+ journaled” de voorkeur heeft.

Thnx het is al gelukt !

Bijdrager
    Dick de Roos

Je kunt zien dat de schijf op Windows NT is geformateerd.
    Overigens mag dat geen probleem zijn.
    wat gebeurt er als je de schijf 149,1 GB Seagate selecteert?
    Is de schijf (map) tegen wissen beschermd? (info -> slotje?)

Edit: wat een snel forum! Even een telefoontje voor het verzenden en het is al opgelost.
    Tja… UNsound, daar valt niet tegen te antwoorden. :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.