8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dick1969

Externe Hardeschijf alleen lezen na update OS

Ik heb vorige week de laatste OS update binnen gehaald voor mijn MACbook pro.

Nu kan ik mijn externe Seagate harde schijf alleen lezen. Ik zal vast ergens een instelling moeten aanpassen echter ik kan die nergens vinden. En wat mijn ook opvalt is als ik de schijf niet juist verwijdert ook geen melding krijg??

Bijdrager
    KarelWillem

cmd-i

Klik op het slotje rechtsonder, en zet op ‘Lezen en schrijven’.

Bijdrager
    Dick1969

Helaas niet voldoende. Heb het slotje gevonden. En ontgrendelen lukt. Maar op lezen schrijven zetten niet. Net als nieuwe gebruiker toevoegen

Bijdrager
    Dorkiban

Gokje: is het een NTFS schijf, die je altijd kon schrijven dmv een progje als Paragon NTFS. Misschien heeft de nieuwe update dat progje gesloopt?

Bijdrager
    Dick1969

Lijkt er wel op ja!!

Ik krijg het programma ook niet update

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Posts gecombineerd

Bijdrager
    Dorkiban

Ja, het is dan inderdaad NTFS.  Heb je Paragon? En wat heb je precies geupdate? Ben je van Sierra naar High Sierra gegaan (van 10.12 naar 10.13), of van 10.13.3 naar 10.13.4?

Bijdrager
    Dick1969

Naar High Sierra versie kan ik ff niet vinden.

Nieuwe update Seagagte

Paragon NFTS in voorkeuren doet het niet meer . Dat is denk ik de oorzaak. MAAR hoe verhelpen ik dat??

[UPDATE]

Nieuwe paragon geïnstalleerd alles doet het weer. THNX

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Posts gecombineerd

Bijdrager
    GoeieDag

En waarom zo’n schijf niet in HFS+ geformatteerd?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.