11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    reckimo

Externe hardeschijf

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een externe hardschijf gekocht, die op zowel windows als Mac werkt. (Als het goed is is dit hem http://www.dixons.nl/computers/dataopslag/externe-harde-schijf/15364560/seagate-1tb-backup-portable-2-5.html#.UbNJ7JVvdyY)

Maar nu is mijn probleem: ik krijg het niet voor elkaar om gewoon bestanden die op mijn computer staan, in de externe harde schijf te doen. Simpelweg het erin van bestanden zoals je ook altijd met een USB Doet.
    ik heb al rond gekeken op internet, maar daar word ik niet wijzer van. Als ik hem aansluit op de windows pc, kna ik ook wel gewoon een document kopieren en plakken in de externe hardeschijf, maar niet op de MAC dus. Als ik hem ook erin probeer te slepen, geef die zo’n teken aan dat dit niet lukt. Zie deze afbeelding voor hoe het eruit in finder: http://imgur.com/PPl11fD

Kan iemand mij helpen? Bedankt!!

Groetjes

Bijdrager
    MacKevin11

Je schijf is geformatteerd als NTFS, dit is het bestandssysteem van Windows waar Mac niet mee kan werken. Als je op beide platformen met de schijf wilt werken dien je deze te formatteren naar FAT32 of ExFat.

Dit doe je door;
    – te gaan naar Programma’s/Hulpprogramma’s/Schijfhulpprogramma
    – de betreffende externe hardeschijf te selecteren
    – naar het tablad ‘wissen’ te gaan
    – de schijfstructuur op ‘FAT32’ of ‘ExFat’ te zetten

LET OP DAT AL DE GEGEVENS DIE AL OP DE HARDESCHIJF STAAN VERWIJDERD ZULLEN WORDEN, ALS JE DEZE WILT BEWAREN MOET JE ZE EERST OP EEN ANDERE SCHIJF ZETTEN.

Of je Fat32 of ExFat wilt kiezen ligt aan je persoonlijke voorkeur. Zie hier de verschillende voor- en nadelen; https://nl.wikipedia.org/wiki/ExFAT

Bijdrager
    TheBigZ

Zo te horen is de schijf NTFS geformatteerd.
    Als je schijfhulpprogramma gebruikt kun je de schijf wissen, en formatteren naar HFS+.

EDIT: Kevin was 2 seconden eerder.:D

Bijdrager
    MacKevin11

@TheBigZ
    Je kunt inderdaad de schijf ook naar HFS+ formatteren maar dan kun je deze alleen nog maar met Mac gebruiken.
    Met bepaalde drivers kun je op Windows de schijf wel lezen maar niet bewerken. Ik weet niet wat je er precies mee wilt gaan doen.

Ik denk toch dat ExFat of FAT32 het beste voor jou is.

Bijdrager
    reckimo

Toppertjes! Danku.
    Gelukt

Geblokkeerd
    Bento
    reckimo op 08 juni 2013

… in de externe harde schijf te doen. Simpelweg het erin ….

Even open schroeven?

Bijdrager
    Maartenvdw

MacFuse en Texture NTFS installeren, dan kun je ook gewoon op NTFS schijven lezen en schrijven.

Heb dit al enige tijd en heb nog geen problemen ondervonden.
    Dit is in mijn ogen een betere oplossing, veel schijven zijn naar NTFS geformatteerd, mocht je ooit nog zoon schijf hebben….

Bijdrager
    Haike

Waarom is dat een betere oplossing dan de schijf exFat te formatteren? Heb je al die NTFS niet meer nodig….

Bijdrager
    Maartenvdw

Nou, hier komt het wel eens voor dat ik iets op iemand zn HD moet zetten.
    Wat dan? Eerst copie maken en dan formateren, copie terug zetten + die bestanden?
    Lijkt mij niet handig.

Bijdrager
    Haike

OK. ieder het zijne.

Bijdrager
    Beech

En een discussie die al zo oud is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.