5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    bob789

Externe Hardeschijf

Hallo

Ik heb vanmiddag een externe hardeschijf case gekocht via USB alles werkt prima alleen wordt hij snel heet. Kan ik hem altijd aanhebben staan of moet ik hem ook uitzetten??? en is het mogelijk om er programmas vanaf te draaien?

Alvast bedankt

Bijdrager
    MacBlade

Warmte is een vijand van hardeschijven dus uitzetten wanneer je hem niet nodig hebt.
    Opstarten via USB kan (volgens mij) niet, alleen via Firewire, programma’s draaien denk ik wel maar volgens mij geeft dat wel vertraging.

Bijdrager
    RiFF

Sommige programma’s eisen dat je het installeert op de schijf waar ook OS X op staat. Andere programma’s kun je er gewoon op draaien.

Bijdrager
    Sietse_

Hij kan natuurlijk wel flink wat hebben, maar ik zou hem er niet onnodig aanlaten (lees: niet eraan laten hangen terwijl je zelf niet achter je computer zit)

Programma’s draaien gaat prima, maar qua snelheid ligt het er aan hoeveel RPM (Rondjes Per Minuut :)) de schijf is. 4200 rpm is vrij langzaam, 5400 (normaal voor een laptopschijf) is prima, 7200 rpm is gewoon erg snel!

Bijdrager
    PieterK

Van de zomer is mijn harde schijf (maxtor) gecrashed wegens de hitte…
    Het was natuurlijk al warm, maar zijn eigen warmte erbij heeft um genekt…..!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.