12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jampie49

externe harde schijf wordt pas herkend na opnieuw opstarten

Hallo,

Als ik al een poosje op de imac heb gewerkt en ik doe de externe harde schijf aan, wordt deze meestal niet herkend. Start ik de computer daarna weer opnieuw op, wordt de externe harde schijf wel herkend.
    Ik heb een Imac g5 2.0. Systeem is Mac OSX 10.5.7

Waar zou de fout kunnen zitten.

Jan Eefting

Bijdrager
    codewoord

Hey,

Heb je misschien het programma spring cleaning geinstalleerd of een soort gelijk programma? Deze blokkeerde bij mij ook externe hd’s.

Groeten,
    Arjan

Bijdrager
    Ian83

Wat voor een HDD is het?

Bijdrager
    MrPinda95

deze optie aanvinken misschien?
    staan bij Systeemvoorkeuren > Energiestand [/img]

Bijdrager
    jampie49
    ”Ian83″

Wat voor een HDD is het?

Het is een Samsung 160 G

Jan

Bijdrager
    jampie49

Hoi Allemaal,

Het vreemde is dat de externe harde schijf na herstart wel reageert. Ik kan hem dan ook weer benaderen met. schijfhulpprogramma. Deze zegt dan ook dat de schijf in orde is. (gisteravond nog gecontroleerd, ik verwachtte deze vraag namelijk)
    Als ik “zet harde schijven in sluimerstand” zou hebben geactiveerd, dan zou je toch eerder verwachten dat je problemen zou krijgen?

Zou het misschien met een volgende probleem te maken kunnen hebben, wat ik nog niet in dit forum heb genoemd: Heel vaak blijft de computer halverwege het opstarten vastlopen. Na nog een keer opstarten gaat het opstartproces wel goed. Voor dit probleem heb ik het systeem al eens opnieuw geïnstalleerd. Het heeft niet geholpen.

Jan

Bijdrager
    Fred

Als het verschijnsel na een verse installatie nog bestaat, zou ik vervolgens aan defect geheugen denken. Als hardwaretest niets oplevert, toch geheugen uitwisselen, kijken of dat helpt.

Bijdrager
    geluk

Ik kreeg eens dit advies van de helpdesk van SuperDuper:

It looks like your destination volume failed during the backup. Please power off both the Mac and the backup drive. Wait a few minutes, and then simplify the FireWire bus to just the drive (if there was anything else attached – especially an iSight, iPod or hub).
    Power back up, and then use Disk Utility to repair the destination volume (use the buttons on the right side of the Disk First Aid tab, not the left side “repair permission” buttons). Repeat until there are no errors indicated.
    When that’s done, give it another try.

Bij mij werkte het. Suc6!

Bijdrager
    Alfred P

Bij mij een soortgelijk probleem: mijn iMac Intel OSX 10.4 herkent externe harde schijf van WD My Book via USB niet meer. Ook niet na opnieuw opstarten Mac of opnieuw opstarten My Book.

Iemand suggestie? De externe schijf hoor ik wel lopen en het aan lampje brand…

Bijdrager
    MrRutger

Ik zoek ook al een half jaar naar een oplossing voor dit probleem (een herinstallatie bracht bij mij geen soelaas). Het vreemde is, de schijf komt wel tussen de usb-apparaten te staan, maar wordt niet herkend (tenzij ik herstart of de schijf aansluit voor het opstarten). Controleer eens of dit bij jullie ook het geval is.
    Als Parallels draait, dan krijg ik wel keurig een venstertje om de schijf toe te wijzen. Kies ik Windows, dan zie ik de schijf, maar kies ik OSX, dan verdwijnt de schijf weer in het niets. Lijkt mij dus een probleem binnen OSX.

Bijdrager
    MrRutger

Heugelijk nieuws! Sinds 10.5. heb ik geen enkel probleem meer met de herkenning van mij usb-schijf. Kijk eens na of dit bij jullie ook het geval is.

Bijdrager
    Igor44

Ging je nu over na 10.5 dan? of bedoel je een illegale versie van 10.6? heb zelf enkel met leopard gewerkt, en heb helaas het probleem wat hier beschreven wordt…:(

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.