11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim983

[Opgelost] Externe harde schijf werkte op ipad maar nu niet meer

Benieuwd of iemand hier wat van snapt… ik sloot een externe schijf via een adapter (originele Apple, met aansluiting harde schijf plus voeding). Dat werkte. En nu werkt het niet meer (…) Ik heb 2 verschillende verlengkabels geprobeerd. De ipad is nu 60% geladen. Misschien moet die meer geladen zijn?? Lijkt me raar want er is continu voeding.
    Heeft iemand enig idee wat hier loos kan zijn? Ik heb ook 2 verschillende externe schijven geprobeerd, een ervan is een maand oud. De Apple adapter is ook een maandje oud.

Bijdrager
    Ome Kor

Wat voor iPad is het? Een iPad Pro 2018 met USB-C of een model met een lightning aansluiting? Wat voor schijven, SSD’s of gewonde harddisks?

Bij mijn 2017 iPad Pro met lightning aansluiting werken gewone harddisks alleen als ik ze aansluit dmv. een USB-hub die zijn eigen voeding heeft, idem voor een Sandisk SSD. Een Samsung T5 SSD en de meeste USB-sticks kan ik direct aansluiten met de gevoede Apple lightning-adapter.

Bijdrager
    Tim983

<p class=”cite”>Ome Kor op 11 november 2019 om 20:57</p>
    Wat voor iPad is het? Een iPad Pro 2018 met USB-C of een model met een lightning aansluiting? Wat voor schijven, SSD’s of gewonde harddisks?

Bij mijn 2017 iPad Pro met lightning aansluiting werken gewone harddisks alleen als ik ze aansluit dmv. een USB-hub die zijn eigen voeding heeft, idem voor een Sandisk SSD. Een Samsung T5 SSD en de meeste USB-sticks kan ik direct aansluiten met de gevoede Apple lightning-adapter.

Het is een ipad pro 2018 met lightning. Weet het niet zeker maar volgens mij zijn beide schijven hdd (hoewel ze nauwelijks geluid maken). Maar evenzogoed… het werkte voorheen wel. Wat zou dan nu de crux kunnen zijn?

Bijdrager
    Tim983

Update: ik zag kan de manual van de wd schijf dat 3 x per seconde knipperen activiteit betekent. Dat zit goed dus. Alleen toont de ipad niets. Geen foutmelding, niet de harde schijf… alsof ie er niet aan hangt.:-(

Bijdrager
    Ome Kor

ipad pro 2018 met lightning

Die bestaat niet. Anyway, als het een iPad met lightning is, dan gaat het niet omdat ie niet voldoende stroom voor de hardddisk levert, ook sluit je hem aan met deze adapter.

Bijdrager
    Tim983

Ome Kor: klopt ik vergiste me. Het is een 2017. Ik heb een adapter die tegelijkertijd ook in het stopcontact kan en zo voldoende voeding zou moeten kunnen genereren. En nogmaals… ging eerst wel, nu niet meer. Heb de ipad intussen reset gegeven maar ook dat werkt niet. Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat de ipad niet voldoende geladen is (nu 72%). Maar dat lijkt me gek…

Bijdrager
    nnsa

Misschien eens een andere (originele) voedings-adapter proberen ?

Of afwachten tot iPad 100% vol is, zodat er meer stroom overblijft om de externe HD te voeden ?

Bijdrager
    Ome Kor

Het hangt er ook vanaf welke adapter je gebruikt. Uit mijn tests blijkt dat die kleine, platte iPhone 5W lichtnetadapter niet voldoende stroom levert, 1A(mpère) is niet voldoende voor een iPad of iPhone én een USB-stick. De 10 en 12 Watt iPad lichtnetadapters zijn wel goed en kunnen genoeg leveren voor een USB-stick of een SSD en de iPad.  Gewone harddisks werken bij mij alleen als ik ze aansluit met een USB-hub, die zijn eigen voeding heeft, ertussen.

Bijdrager
    Tim983

<p class=”cite”>Ome Kor op 11 november 2019 om 22:10</p>
    Het hangt er ook vanaf welke adapter je gebruikt. Uit mijn tests blijkt dat die kleine, platte iPhone 5W lichtnetadapter niet voldoende stroom levert, 1A(mpère) is niet voldoende voor een iPad of iPhone én een USB-stick. De 10 en 12 Watt iPad lichtnetadapters zijn wel goed en kunnen genoeg leveren voor een USB-stick of een SSD en de iPad.  Gewone harddisks werken bij mij alleen als ik ze aansluit met een USB-hub, die zijn eigen voeding heeft, ertussen.

Ja dat was het! Had inderdaad zo’n platte in gebruik. Niet aan gedacht… nu met de 12 doet hij het weer! Super.

Ome Kor, hartelijk bedankt voor het meedenken!

@nnsa bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Ome Kor

Ah, gelukkig. Welk type WD harddisk is het?

Bijdrager
    Tim983

<p class=”cite”>Ome Kor op 11 november 2019 om 22:58</p>
    Ah, gelukkig. Welk type WD harddisk is het?

Het is een My Passport. Weet niet of het hdd of ssd is, maar je hoort hem nauwelijks dus wellicht een ssd? Ik zie dat de tegenwoordige in ieder geval ssd zijn maar deze is al wat ouder (heb vanavond de seagate van een maand oud niet meer gekoppeld, doe ik morgen)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.