3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Christaiphone

Externe harde schijf werkt niet meer op iMac

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik de harde schijf in mijn iMac moeten laten vervangen. Voordat de schijf is vervangen kon ik zowel via mijn Windows computer als mijn iMac bestanden toevoegen op mijn Western Digital externe harde schijf.

Nu de harde schijf in mijn iMac is vervangen kan ik geen bestanden op de externe schijf zetten via mijn iMac. Ik geloof dat ik voorheen een programma had geïnstalleerd op m’n iMac zodat het toevoegen van bestanden op de externe harde schijf wel lukte zonder dat ik de schijf moest formatteren. Weet iemand met welk programma dit kan of weet iemand een andere oplossing zonder de externe schijf te moeten formatteren?

Bedank alvast.

Bijdrager
    Yggdrasil

Je hebt het waarschijnlijk over Paragon NTFS voor Mac. Dat programma zorgt ervoor dat je een schijf kunt beheren onder OS X, die geformatteerd werd in NTFS.

Bijdrager
    hokkie

Kan je iMac de schijf helemaal niet meer zien? Want een in NTFS geformatteerde harde schijf kan namelijk WEL gelezen worden.

Zo niet, de schijf aan een Windows computer hangen en op de juiste manier verwijderen (via Windows taakbalk).

Daarna: zie post van hierboven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.