4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    fdevos

Externe harde schijf werkt niet in VirtualBox

Ik heb Windows XP virtual op mijn macbook pro staan. Maar omdat Parallels Desktop 5 en VMware te traag zijn, ben ik overgeschakeld naar VirtualBox.

Tot dit moment bevalt mij dit goed, snelheid is goed en alles werkt prima. Buiten één ding, ik kan geen externe harde schijf of usb-stick openen in VirtualBox.

Ik sluit dus mijn externe harde-schijf aan op mijn macbook pro. Maar ik kan hem niet selecteren in VirtualBox bij apparaten –> usb-apparaten. Dit is ook zo bij een usb-stick.

Kan ik een usb-stick of externe harde schijf in VirtualBox laten draaien? Zo ja, hoe moet ik dit instellen?

Ps: gast uitbreiding is geïnstalleerd.

Bijdrager
    Wyodor

Je moet je USB stick eerst unmounten van je Mac Desktop : Command-E

Dan kan je ‘m mounten in het USB menuutje onderaan je VirtualBox venster.

Bijdrager
    fdevos

Ja, je hebt gelijk ik heb dit gedaan en het werkt inderdaad. Ik moest hem wel rechtstreeks aansluiten op mijn mac mini (getest op windows 7 op mac mini), via usb hub of apple keyboard werkt het wel niet. Op MacBook Pro ook getest en werkt prima.

Maar mijn externe harde schijf krijg ik wel niet aan te praat via command-E. Maar externe harde schijf is wel geformatteerd als Mac-formaat.

Is er hier ook een oplossing voor?

Bijdrager
    Wyodor

De Externe HD, of welk andere map op je Mac, kan je als een Shared folder mounten in Windows.

Je kiest eerst in het Devices menu > Shared folder van VirtualBox de map of schijf,

In Windows maak je een netwerklokatie aan en kies je de shared folder die je hierboven hebt aangemaakt.

Hoofdstuk 4.3 van de VirtualBox handleiding legt het ook uit.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.