12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

Externe Harde Schijf verdwenen

Lieve vrienden,

Ik zit hier met een LaCie d2 quadra van 500 GB.
    Tijdens een schijfcontrole kreeg ik de opmerking dat ik de schijf moest herstellen. Dat heb ik netjes gedaan, maar nu kan ik m’n schijf niet meer benaderen. Hij is nog te zien in Schijfhulpprogramma en als ik een controle doe dan zegt Schijfhulpprogramma dat alles OK is. Toch kan ik nergens m’n HD vinden op m’n bureaublad.

In de voorkeuren van de Finder staat “toon externe harde schijven op bureaublad” aan.

Wie o wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!

EDIT : Met de zoekfunctie kan ik bestanden vinden op de schijf en op die manier de schijf benaderen… Toch zie ik hem nog steeds niet op het bureaublad.

Bijdrager
    J-P-H

Alles al een keer helemaal uit gehad (schijf en mac)?

Bijdrager
    Hanhart

Ja.
    Als ik de schijf uit doe en dan weer aan, dan zie ik de Lacie schijf in Schijfhulpprogramma en is m’n partitie grijs. Als ik de partitie dan selecteer moet ik hem activeren. Na het activeren is hij nog steeds niet te zien op het bureaublad.

Bijdrager
    Joffry

Maar heb je gedaan, wat J-P-H zegt ? ALLES uit ?

Bijdrager
    1984
    ”Joffry”

ALLES uit ?

Mij Mac start op maar de disk verschijnt niet op mijn bureaublad.

Probeer eens een andere kabel
    Herstel de permissies: Open Disk Utilities en klik op de ‘First Aid Tab’. Selecteer uw bootvolume in de linker kant van het venster en klik op ‘repair Permissions’. (Het is niet nodig eerst een ‘verify’ uit te voeren. Dit duurt even lang als de ‘repair’ en er zal altijd wel iets te herstellen zijn)/
    Zet alle drives uit en verbreek alle connecties. Trek de stroomkabel van de computer uit (of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). Wacht 15 minuten. Sluit alles weer aan en start op. Dit kan de bus resetten.

(of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). hoe dat bij de nieuwe Macbooks moet….geen idee..???

bron LaCie

Bijdrager
    Hanhart

Sorry voor het late antwoorden.
    Ik moest nog even reizen naar Nederland. Ik ga het straks eens proberen.
    Bedankt allemaal voor de tips!:)

Bijdrager
    Hanhart
    ”1984″
    ”Joffry”

ALLES uit ?

Mij Mac start op maar de disk verschijnt niet op mijn bureaublad.

Probeer eens een andere kabel
    Herstel de permissies: Open Disk Utilities en klik op de ‘First Aid Tab’. Selecteer uw bootvolume in de linker kant van het venster en klik op ‘repair Permissions’. (Het is niet nodig eerst een ‘verify’ uit te voeren. Dit duurt even lang als de ‘repair’ en er zal altijd wel iets te herstellen zijn)/
    Zet alle drives uit en verbreek alle connecties. Trek de stroomkabel van de computer uit (of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). Wacht 15 minuten. Sluit alles weer aan en start op. Dit kan de bus resetten.

(of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). hoe dat bij de nieuwe Macbooks moet….geen idee..???

bron LaCie

Ik heb dit allemaal gedaan, maar ik zit nog steeds met het probleem.
    Ik kan de bevoegdheden wel niet herstellen, die optie is grijs en die kan ik dus niet aanklikken.:(

Bijdrager
    J-P-H

Heeft je schijf aan een PC gehangen?
    Dan kan het zijn dat windows de schijf niet netjes heeft afgesloten.
    Vervolgens wil de mac niet netjes mounten.
    (dit probleem heb ik wel eens met Lacie mobile disk gehad).
    Oplossing is dan de schijf nog een keer aan de pc te hangen en netjes af te sluiten.

Bijdrager
    Hanhart

Nee, niet aan een PC aangesloten.

Ik herstelde m’n schijf en toen verdween hij van m’n bureaublad.
    Zeer vreemd.:(

Moderator
    Night

Een taak voor……. Diskwarrior

Bijdrager
    Hanhart

DiskWarrior heeft goed geholpen.
    Ik kan de schijf weer zien op m’n bureaublad.

Alleen, als ik de schijf aansluit kan ik hem niet zien, als ik dan naar Schijfhulpprogramma ga en ik activeer de partitie, dan zie ik hem wel.

Met andere woorden, als ik de schijf aansluit moet ik hem handmatig activeren. Maar we zijn toch al een stap verder.:)

Bedankt voor de hulp allemaal.:)

Bijdrager
    Hanhart

Alles lijkt opgelost nu.
    Bedankt allemaal voor de hulp!:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.