8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jm

Externe harde schijf valt weg van firewire

Als ik mijn Iomega 1 TB externe harde schijf met Firewire (400) op mijn iMac G5 aansluit doet hij zijn werk een tijdje uitstekend, maar na 15-20 minuten komt ineens het bericht dat ik hij (zomaar) is ontkoppeld. Dit kan gebeuren terwijl hij bezig is data van de iMac te ontvangen, maar ook als hij gewoon werkloos zit te wachten. Ik dacht eerst aan een probleem met de Iomega, maar vandaag gebeurde iets soortgelijks met mijn via firewire aangesloten video camera die een film naar iMovie overzette. Toeval, of kan het een firewire probleem zijn?

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk gaat de firewirepoort langzaam naar de Filistijnen……. Misschien kan het worden doorgemeten bij een Apple winkel?

Bijdrager
    pinkie

Of probeer eens een andere kabel, ik heb diverse keren iets dergelijks op die manier opgelost.

Bijdrager
    Klompje

Is dat het enige apparaat dat je via Firewire hebt aangesloten? Ik heb dat ook gehad en vanalles geprobeerd (nieuwe kabel, etc). Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn externe iSight camera de boosdoener was. Die trekt namelijk heel veel stroom (ook als die uit staat!). Mijn externe schijf gaf ook regelmatig de melding dat ie was losgekoppeld zonder goed af te sluiten.

Bijdrager
    jm

Heb nieuwe kabel gekocht, maar nu verschijnt de Ultra Max helemaal niet meer in Finder, niet op mijn iMac G5 maar ook niet op mijn iBooks.

Als ik de suggestie op de iomega support site volg (klik de apple button, dan About this mac) dan vind ik de Ultra Max wel onder de Firewire arrow, en hij geeft dan als file system HFS+. Herformatteren lijkt me dus onnodig, maar wat dan wel?

Bijdrager
    pluche

Had eens een soortgelijk probleem en als volgt opgelost: de firewire HD heeft waarschijnlijk ook een USB 2.0 aansluiting; indien ja via USB 2.0 aansluiten – mogelijk wordt ie dan wel zichbaar – dan even Disk Warrior op loslaten – netjes afzetten en dan weer via firewire aansluiten – bij mij was dan alles weer ok
    groetjes

Bijdrager
    jm

Dank. Heb het nu geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat. Heb het ook geprobeerd met een andere pwoer supply brick, maar ook dat bracht geen verbetering. En wacht op antwoord van iomega service department.

Bijdrager
    jm

Iomega gaat de Ultra Max vervangen. Dat vind ik puik van ze.
    Een probleem is nog wel dat ik natuurlijk de data wil behouden. Maar zoiets zit niet bij de garantie inbegrepen. Kent iemand toevallig een goed adresje hiervoor in de omgeving van Brussel? Iomega kan het ook wel tegen betaling doen, maar dan moet ik het apparaat eerst naar Nederland sturen, krijg dan een quote, en dan het apparaat weer terug waarna Iomega het kan vervangen. Ik hoopte dat ik de data sneller kon veilig stellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.