3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bmw_524td

Externe harde schijf telkens andere naam

beste forummers,

Ik heb met mijn macbook (A1181) met OS X10.6.8 een probleem met de benaming van mijn externe harde schijf.
    Ik gebruik SABNZB voor de nieuwsgroepen. Deze staat zo ingesteld dat de mappen voor downloaden/bewaken/uitpakken een vaste pad hebben.

Voor de maps downloads gebruik ik dus:
    /Volumes/SabNZB/Downloads

Nu krijg ik dus nadat ik de externe harde schijf heb uitgelogd en vervolgens weer aansluit, de melding dat de mappen voor sabnzb niet aangemaakt kunnen worden.

Als ik de verwijzing vervolgens wijzig naar:
    /Volumes/SabNZB 1/Downloads
    werkt het weer.

Hoe krijg ik OS X zo ver, dat wanneer ik de externe harde schijf loskoppel en weer aansluit, dat die dezelfde drivenaam krijgt/heeft?

Bijdrager
    computer space

Als er getallen achter de naam komen, dan is de schijf niet goed verwijderd. Je moet zorgen als er een proces naar die schijf schrijft, dat ie ook echt is aangesloten. Anders maakt OSX een map aan onder /volumes/SabNZB/ en gaat ie daar schrijven, en als je de schijf dan aansluit wordt die SabNZB 1

Begin dus eens met de map onder /Volumes/ weg te gooien. Gebruik Tinkertool oid om m zichtbaar te maken.

Moderator
    Night

Dat was ook mijn advies: gooi alles in de map /Volumes gewoon weg.

Het gekke is dat je kennelijk gebruik maakt van een ‘harde’ link naar de HD, want ook al “heet” de disk daar SabNZB 1, in de Finder zou die ‘1’ niet zichtbaar moeten/mogen zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.