3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bert_9999

Externe harde schijf sharen tussen imac, macbook en windows

Hallo,

Ik heb sinds eergisteren de nieuwe imac! Maar nu zit ik met een probleem. Ik heb een externe harde schijf van 250 gb aan mijn imac hangen en heb hem toegevoegd bij het file sharen. Echter op mijn macbookje zie ik de externe harde schijf niet. De publieke folders en de harde schijf van de imac zelf wel, maar de externe dus niet. Hoe kan ik dit oplossen, want ik wil niet elke keer de kabel versteken tussen de imac en mijn macbook.

En ik heb nog een ander vraagje ook . Mijn vader heeft (hoe raad je het ) een windows laptop en zou dus ook graag aan de externe hardeschijf aan kunnen wireless. Hoe kan dit?

Alvast bedankt,

Bert

Bijdrager
    sanius

Anders probeer om de HDD aan je wireless router te hangen… De meesten ondersteunen dit wel, maar werkt niet altijd optimaal.

Daarnaast moet je kijken of de schijf juist is geformatteerd.. Macs herkennen alleen FAT32 en geen NTFS (tenzij je software gebruikt, dan lukt het wel). Windows kan daarentegen geen HFS+ etc. lezen.
    Je kunt overigens wel partities aanmaken, met verschillende formats.

Succes!

P.S. 250 Gb is niet echt groot om te sharen lijkt me…

Bijdrager
    karel_appel

Ik heb pas een netwerk harddisk van lacie aangeschaft. dat ding met poulton design. werkt super. mijn mac ziet hem en werkt snel. ook de windowsmachine van mijn dochter. En ze zijn tegenwoordig niet duur meer.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.