8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjaak73

Externe harde schijf reageert nauwelijks

Sinds 2 dagen ben ik aan het stoeien met mijn externe harde schijf Mac Companion 3 TB.
    Hij is aangesloten op een Mac (2009)
    Ik gebruik hem uitsluitend als opslag voor films, muziek en foto’s.

Via een Apple tv 3 speel ik films, series etc af.
    Hij heeft sinds kort moeite om films te bufferen en normaal af te spelen, terwijl hiervoor dat vloeiend ging.
    Naar mijn weten zijn er geen aanpassingen gedaan in de set up.

Aan de HD ligt het niet, want als ik hem aan een Macbook hang leest die alles prima.
    Itunes op de mac kan series of films ineens ook niet meer vloeiend afspelen.

Iemand misschien een vergelijkbare ervaring en oplossing?

Bijdrager
    computer space

Aangesloten, of via esotherische luchtstralen data aan het oversluizen? Iets met Wifi aan de knikker?

Bijdrager
    SunKeeper

Op de MacBook wel, op de iMac niet?

Wat gebeurt er als je de betreffende film even op de iMac zelf zet? Als die dan nog steeds stottert, ligt het eerder aan de software die het moet afspelen op je iMac, niet aan de externe harddisk.

Kun je het ook vanaf je Mac streamen naar de Apple TV? Gaat het dan nog steeds stotterend?

Bijdrager
    Sjaak73

Alles is bedraad aangesloten, macbook leest de HD vlot en op de Imac gaat alles haperend.

Een film afspelen die op de harde schijf zelf is geen probleem en streamen naar de Apple TV op die manier gaat ook goed.
    De Imac krijgt het niet voor elkaar om de HD goed te lezen.

Het is iets met de Imac en heeft het tot nu toe altijd prima gedaan.

Bijdrager
    Sjaak73

De HD is aangesloten via firewire aan de Imac.
    Probeerde net nog een filmpje over te zetten van de HD naar het bureaublad en dat krijgt ie niet voor elkaar.

Misschien dat de firewire poort op de Imac een probleem heeft???

Bijdrager
    SunKeeper

Werkt de iMac zelf nog wel goed? Even herstarten? SMC en/of PRAM-reset uitvoeren? Veilig opstarten?

Controleer voor de zekerheid de interne harddisk, als je dat nog niet had gedaan.

Als je harddisk goed is is het wel vreemd, dan kan het eventueel een defect aan het moederbord zijn. Heb je nog een andere externe harddisk waar je het mee kan testen?

Bijdrager
    Beech

De Mac Companion heeft ook een USB-aansluiting. Treedt daar het probleem ook op ?

Bijdrager
    Sjaak73

Ik dacht dat mijn macbook de HD wel correct kon lezen, maar blijkt niet zo te zijn.
    Verschillende bekabeling geprobeerd en dat werkte ook niet.

De Imac werkt naar behoren.
    Wel apart dat ik net een videobestand van mijn bureaublad naar de HD kopieer zonder problemen, maar van de HD naar het bureaublad niet voor elkaar krijg.

Augustus 2012 aangeschaft bij Pixmania, hopelijk kunnen ze hem werkzaam krijgen.

Bedankt voor de reacties.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.