8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    RW

Externe harde schijf probleempje

Hallo, bij het aansluiten van een externe harde schijf verschijnen er nu in het schijfhulpprogramma twee externe schijven. Ook op mijn buroblad natuurlijk. Ik heb in schijfhulpprogramma blijkbaar per ongeluk twee partities aangemaakt. Hoe kan ik het oplossen dat er weer maar 1 schijf getoond wordt op het buroblad??

Bedankt voor de hulp!!

Bijdrager
    RW

Het is opgelost!! Op mijn vraag mag een slotje(y)

Moderator
    Night

Allereerst de beste wensen voor 2018.

Slotjes doen we alleen aan, als het topic niet door de beugel kan. Dat is hier niet het geval. Wel willen we graag weten hoe je het hebt opgelost.

Bijdrager
    RW

Ook de allerbeste wensen. Sorry ik wist het niet ivm dat slotje.
    Ik heb de ene schijf in Schijfhulpprogramma bekeken en op het min-teken geklikt om de partitie weg te vegen en plots was er maar 1 schijf meer te zien……

Bijdrager
    prenkema

Benut je nu wel alle ruimte van de schijf ?

Bijdrager
    RW

Bij mij toch wel. De schijf heeft een opslag van 1 TB en nu heb ik na een eerste backup met time machine nog een 850 GB vrij. Dus geen probleem denk ik.

Moderator
    Night

Ik denk het toch niet (in ieder geval niet het maximale). Als je op het (-) teken drukt is de partitie wel weg, maar die wordt niet automatisch toegevoegd aan de LaCie partitie. Je kunt in de partitie-tab (mits de test-partitie als 2e partitie staat), deze ruimte door te slepen met de partitie-handles, wel bij de hoofdpartitie claimen. Hoe het precies moet, is afhankelijk van je versie van MacOS en of je disk al dan niet APFS is.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    RW

@night, bedankt om te reageren. Ik ga dat nog eens bekijken. Heb wel gemerkt dat bijvoorbeeld een oudere USB2 niet kan geformatteerd worden naar APFS alhoewel mijn iMac heeft het bestandssysteem APFS ……..Maar ik meen te weten dat het nog steeds gaat als de volumestructuur op Mac OS Uitgebreid (journaled) gezet is

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.