11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ejvanhal

externe harde schijf per abuis geformatteerd met i mac

Goedemiddag, ik heb per abuis een externe harde schijf geformatteerd met de schrijfhulp van mijn i-mac, kan ik de gegevens op een of andere manier weer terug krijgen?

mvg EJ

Bijdrager
    klonic

Het hangt er vanaf hoe je dat hebt gedaan. Er zijn bij formatteren opties om de schijf echt te wissen (alle bits op 0 zetten) Dit kost behoorlijk wat tijd. Wissen is normaal gesproken aantekenen dat iets overschreven mag worden. Bij formatteren wordt er direct het een en ander gewijzigd. Waarschijnlijk ben je sowieso een deel kwijt maar het meeste zal wel terug kunnen komen.

1 Youtube uitleg mbv OSX Hier staat dat dit programma niet goed is en je beter 2 kan proberen:
    2, kost wel $99
    3 persoonlijk denk ik dat dit dan het best is, het is gratis en heeft goede recensies
    4 Windows software

Ik heb geen ervaring met deze software (of dit probleem), ik weet dus niet wat de gevolgen zijn. Googelen op ‘format recovery’ of iets dergelijks moet je verder helpen als de links niet goed (genoeg) zijn. Ik heb mijn data in 2 voud, ik heb dus een gecodeerde backup van mijn externe HDD (met films, muziek, foto’s e.d.) + een gecodeerde TM backup bij iemand anders liggen. Als mijn huis afbrand en ik het overleef is mijn data dus veilig. In geval van een brand of inbraak+diefstal heb je natuurlijk niets aan datarecovery een backup dient dus meer dan een redding bij computerproblemen.

Bijdrager
    SunKeeper

Geen backup van de schijf?..:cry:

Bijdrager
    computer space

Waarom krijgen we nog geen backuples op de middelbare school? Zo debiel wordt je van dit soort vragen.

Vergeet het. Zuip een fles Whiskey leeg en doe het vanaf morgen wel goed.

Is het too big too fail? Betaal gewoon 500€ en laat het professioneel doen.

Inactief
    Anoniem