7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Juntao

Externe harde schijf niet vindbaar

Hoi luitjes,

Deze nitwit komt er niet uit. Ik heb voor het eerst aan mijn laptop (MacBook Pro 2012, 13 inch, mid 2012) gesleuteld en de HDD vervangen door een Samsung 860 EVO SSD wat  het uiteindelijk prima doet. En ik heb meteen nieuwe Catalina erop gezet.

Maar het wil nu zo zijn dat ik van mijn externe harde schijf, een WD My Passport Ultra 1 TB, de backup terug wil halen via Time Machine. Als ik het opstart, cmd-R indruk en de reservekopie terug wil zetten via Time Machine, verschijnt mijn al aangesloten My Passport niet. Als ik het normaal opstart, verschijnt het wel gewoon op mijn bureaublad. Lijkt me dus niet aan de connectie te liggen

Hopelijk weet iemand wat er aan schort? Anders zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer een reparatie durven uitvoeren. snik, snik

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    GoeieDag

En als je Migratie-assistent op de MB opstart? Dus gewoon in het macOS opgestart.

Bijdrager
    Juntao

<p class=”cite”>GoeieDag op 19 april 2020 om 18:04</p>
    En als je Migratie-assistent op de MB opstart? Dus gewoon in het macOS opgestart.

Dat heb ik geprobeerd. Maar het verschijnt helemaal niet in beeld als ie aan het zoeken is naar de bron. Na meer dan een half uur zoeken nog helemaal niks.

Bedankt voor de snelle respons btw!

Bijdrager
    GoeieDag

Jammer.

Je zegt dat je wel de externe HDD ziet. Kun je er ook in? En kun je dan ook in de TM backup die daar staat en door de daarvan mappen gaan?

Bijdrager
    Juntao

<p class=”cite”>GoeieDag op 20 april 2020 om 00:34</p>
    Jammer.

Je zegt dat je wel de externe HDD ziet. Kun je er ook in? En kun je dan ook in de TM backup die daar staat en door de daarvan mappen gaan?

Ja, ik kan er gewoon in en kan bij alle mappen. Ook de backup

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vermoedelijk is dit probleem ontstaan na de plaatsing van de nieuwe SSD met Catalina. Hiervan bestond immers nog geen volledige TM backup. Dat zou echter geen probleem moeten zijn natuurlijk als je alleen gebruikersdata wilde terugzetten.

Ik had een vergelijkbaar probleem nadat ik het OS etc. via een kloon terug moest zetten vanwege een hardnekkig probleem. Time Machine weigerde vervolgens data terug te zetten (gewoon dus geprobeerd vanuit de Finder) van vóór het maken van de kloon ondanks dat het om de zelfde SSD ging met dus de zelfde naam. Wat gebeurt er dus bij jou als je direct vanuit de Finder TM activeert? Kun je dan iets terugzetten?

In plaats van lang te moeten zoeken naar de oplossing denk ik dat je, aangezien de schijf vanuit de Finder gewoon toegankelijk is je de belangrijkste data (dus b.v. losse foto’s, de fotobibliotheek, muziek en andere documenten) met de hand terugzet op de SSD en als je dan zeker weet niets te hebben vergeten de TM schijf wist en een verse TM backup aanmaakt. Terugzetten van TM data binnen je thuisbibliotheek werkt niet met de hand omdat Apple de toegankelijkheid daarvan op een onzalige manier verpest heeft…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.